BröllopsGuiden
05 mar 2008 18:06       9 svar    4017 klick

Måste man skriva om gästerna, alternativ?

HannaoStefan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Hej på er!
Undrar hur ni ska göra på menyprogrammen, skriver ni om gästerna? Tycker det är så svårt komma på nåt bra. Nån som har nåt annat förslag på vad man kan göra?Tacksam för svar.
Kram till er och lycka till med all planering.
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 05 mar 2008 18:13
Hej! Jag har bestämt svarat på denna fråga tidigare, men minns inte när...nåväl, vi kommer att ha menyn, lite om hur vi träffades och kommentarer om varandra. Vi kommer ha korta korta kommentarer om gästerna längst bak, men i mitten av festprogrammet kommer vi ha just det bordet som gästen sitter vid närmare presenterat (vi räknar med att det främst är dessa man hinner prata mest med under middagen. Vi sitter tolv vid varje bord så tolv lite längre presentationer. I programmet kommer också hålltider för kvällen att finnas med och vårt tack till gäster och de som hjälpt oss. Vi kommer också ha med nummer till hemtransport (taxi) och lite sådant. Eftersom vi är en finsk och en svensk som gifter oss tyckte vi det vore kul med en festordlista, så det kör vi också på.

Lycka till!
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 12:37
Ja, det är svårt att skriva om varenda gäst. Speciellt om man har över 100 gäster. Ett alternativ är att bara skriva vad man har för relation till brudparet. Tex brudens syster, brudens barndomsvän, brudgummens kusin osv..
Vi vet inte än hur mycket och vad vi ska skriva i programbladet.
nurse
Antal inlägg: 52
Loggade in: 16 jun 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 13:12
Vi ska skriva om våra gäster, det behövs ju bara ngt kort tex ngt som är typiskt, personligt för den personen och vad den har för samband till brudparet. Tycker det är ett kul inslag att presentera gästerna på detta sätt.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 18:46
Man måste absolut inte skriva något om varje gäst, men vår toastmaster ville det för att kunna få någon slags överblick. Det räcker gott med "brudens syster" eller liknande.

För övrigt hade vi bara "nödvändig" info (meny, namn på toastmaster, tel till taxi mm) i vårt häfte. Jag har själv varit på bröllop där det står så mycket i häftet att man inte hinner läsa allt och det känns ju rätt bortkstat.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 18:50
Det enda som kanske kan vara kul att veta namnen på är närmsta familjen och bästa vänner som ev är tärnor och bestman osv...
Jag känner bara att det är viktigt att våra familjer vet vem som är vem eftersom jag hoppas att tror att det kommer bli mkt gemensamt familje arbete att få ihop bröllopet. Skickar ut ett mail snart med namn och vilka de är (typ Tina - min syster) och email adress och tele nr. Man vet ju aldrig, de kanske vill planera nåt familjerna bakom våra ryggar ;)
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 11:00
Vad skönt att ngn tog upp frågan, har funderat mycket på det själv. Vi kommer att bli ca 95 personer och det är ju en hel del gamla vänner med som har skaffat respektive som vi bara har träffat ngn gång. Det är ju svårt att skriva ngt personligt om dem.. Lutar åt att skriva namn, relation till oss och även om de hör ihop med ngn annan på festen. Sedan får vi se om man kanske skriver ngn rad extra om tärnor och bestman, jag vet inte..... *huh*
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 11:23
I ett festprogram jag såg på ett bröllop hade brudparet gjort lite annorlunda och gjort en sida där de "klumpat ihop" gästerna i grupper. Tex brudens släkt, brudgummens släkt, alla från en viss stad man bott i, vänner från skolan. Dom ringade in grupperna och varje gäst fick sen bara ett nummer som också fanns på bordsplaneringen.
Anna
Antal inlägg: 71
Loggade in: 08 feb 2010
Utloggad
Skrivet 08 mar 2008 12:39
Vi kommer nog försöka skriva om varje gäst, tycker det är ett så roligt inslag och ett givet samtalsämne ... men svårt kommer det bli vi ska skriva om ca 100 gäster men jag har hört att när man väl kommer igång så brukar det gå relativt snabbt. Sen kan man ju sno lite från gamla program man har ......
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!