BröllopsGuiden
12 apr 2007 11:46       7 svar    1337 klick

Resa inom sverige?

Aibhlin
Antal inlägg: 18
Loggade in: 08 maj 2012
Utloggad
om det nu blir någon bröllopsresa för mig och sambon så är vi mer sugna på att åka någonstans i Sverige. Personligen älskar jag roadtrips...

Har ni några tips på sevärdheter i Sverige?
kulturellt eller något som är intressant för en teknikintresserad karl.
Kanske något mysigt ställe att bo på?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 12:17
Jag har varit från norska gränsen till östkusten, från smygehuk till treriksröset flera varv och jag älskar helsingborg och i princip hela norrland. Mora är vackert men finns inte mycket att göra där eg. Småland kryllar av glasbruk om man gillar sånt. Finns ett fint sjöfartsmuseeum i trelleborg. Östersund och sundsvall är fina städer. Kukkuloforsen norr om haparanda är enormt vacker. Likaså Jukkasjärvi.
Kalmar är vackert på sommaren men testa en lördags efetrmiddag i nov...Inte fullt så kul =)
Kiruna är trevligt oxå. (sa jag att jag älskar norrland?*S*) Det finns massor att se vart man än åker eg.
Aibhlin
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 12:42
tack för tips!
Gotland har jag inte ens tänkt på, fast jag vill dit (igen).

Glasbruk är något som jag älskar, men sambon ska väl inte behöva lida sig igenom det. *s*
Det bästa vore väl om vi kunde göra något tillsammans.

Jag skulle älska att bara låna svärisarnas husbil och åka någonstans och stanna där vi tycker det är mysigt. Inte ha något mål och kunna vända när vi vill...:-D
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 13:15
Det är på det sättet som jag tagit mig runt i sverige flera varv, först med husvagn och sen med husbil. Vi stannade där vi tyckte att det passade men aldrig på camping utan vi fricampade med 2 barn under 3 år.
Man åker åt ett håll sen stannar man där man vill och när tiden tagit slut så vänder man hem igen det är underbart.
Aibhlin
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 17:24
Jag pratade med sambon idag och det lutar mot att vi tar en lite roadtrip som 'smekmånad'!
Dock har han inga platser han vill åka till, tråkmånsen sade "jag är rätt nöjd som det är"...*s*
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 13 apr 2007 18:19
Under påsken va jag i Mariefred, SÅ mysig stad och vi bodde på ett supertrevlig B&B som heter In my Garden. Ett litet tips.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!