BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
17 apr 2008 14:54       10 svar    5250 klick

50-tals rockabilly bröllop

Raggarplingen
Antal inlägg: 4
Loggade in: 16 nov 2008
Utloggad
Någon här mer än jag som kommer ha temabröllop, 50 tals rockabilly?
Vi kommer förmodligen gifta oss på drive in vigseln som de kommer ha på power big meet, sen helgen efter det kommer vi ha middag sen fest..
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 17 apr 2008 17:36
Åh älskar iden! Jag tycker rockabilly är sååå snyggt och kommer att vara inspirerad av stilen på både klänningen, håret, sminken och skorna ;) Vi ska ha ett svart-vitt bröllop med lite cool rock stil :)
Raggarplingen
Utloggad
Skrivet 17 apr 2008 18:17
De som har länkar till roliga sidor där man kan köpa annorlunda dekorationer, kläder m.m till bröllop tas gärna emot..
Raggarplingen
Utloggad
Skrivet 17 apr 2008 22:36
Ahaaa va är det för band som ska spela?
Min svärfar har fixat ett rockabilly band till våran fest.. men va dom hette kommer jag inte ihåg
Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
Skrivet 26 apr 2008 07:56
Vi tänkte ha ett 50-60 tals bröllop med massa rockailly och jänkare med tillbehör. men sen visade det sig att jag skulle vara i vecka 34 som gravid och då bestämde vi oss helt automatiskt att ha ett klassiskt bröllop.

har både hört bra och dåliga rykten om driv in bröllopet i v-ås.

Bra:
* att det har blivit populärt med att ha just det temat och under power meet.
* att det är roligt och uppskattat av alla som vill gifta sig i sina bilar eller utanför bilarna.

Dåliga:
* Är att det tydligen väldigt många som har gift sig bara för att gifta sig när det väl har funnits tillgång till det
* Att det är många som har gift sig under onycktert tillstånd.

Men det är bara rykten som sagt och dom ska man ju oftast ta med en nypa salt tills man vet om det stämmer eller inte och man måste ju ha hindersprövningen godkänd oxå.

Men jag hoppas att du eller rättare sagt ni blir väldigt nöjda och lyckliga. Kanske vi ses. funderingar på att åka tgill v-ås till power meet som bröllopsresa eler nåt =)
080704
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 maj 2008
Utloggad
Skrivet 09 maj 2008 23:40
Healga: Är det inte första året i år, som dom har drive in-vigsel på Power meet?
viola745
Antal inlägg: 10
Loggade in: 23 sep 2009
Utloggad
Skrivet 30 jan 2009 23:22
Vi ska oxså ha 50-tals tema.har fått tag i en orginalklänning från 1958 med både slöja och handskar,"gubben" ska ha mörk kostyn med myggjagare.Festen ska vi ha i en bygdegård med massor av bra musik och dryckjom!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!