BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
29 maj 2008 21:59       7 svar    849 klick

Panik!

Erasmie
Antal inlägg: 1
Loggade in: 24 jun 2008
Utloggad
Hej!
Vi skulle behöva alla tips och trix vi kan få nu. Planen var att gifta oss nästa sommar, men livet tar ibland andra vägar och det är istället nu till sommaren som det gäller! Panik! Finns det ens möjlighet att lösa på den korta tiden som är kvar? Vi tänkte oss kanske augusti -september... kanske mer höst, men ändå snart! Just nu råder mest panik-hjälp!Snälla.
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 22:06
Visst hinner ni! Hur stort bröllop ska ni ha? Var ska ni vara? Kyrkligt eller borgerligt? Kläder? Använd planeringskalendern som finns här på BG, den är alldeles utmärkt. Lugn, det ordnar sig!
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 22:46
Absolut hinner ni.. ett härligt höst bröllop i september är väl en utmärkt ide och jag är inga problem. Jag har inte börjat planera ordentligt förräns nu i maj månad ungefär och jag gifter mig i augusti. Visst har jag varit och kollat upp klänning mm tidigare men det är inga problem att hinna. Se till att ha någon (din tärna?) som hjälp så går allt lite fortare om man delar på olika saker... Tid finns stressa inte upp dig! Bara ni är snabba på att boka lokal som oftast är bokat långt i förväg, dock är ju sommaren den mest upptagna tiden så det kanske är lugnt om ni tar det i september. Vi tänkte först ha bröllop i september med alla fina höstfärger men då vi borr långt i norr vet man aldrig med löven dom kan trilla fort och snön dala från himlen, så det kändes riskabelt att planera höstbröllop och sen kanske det blir höstbröllop med snö! SEn finns det massor av brudvänner här inne som är toppen på att ge råd.... använd det!!! Det kommer bli toppen! :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 09:06
JAg säger som dom andra- Försök och ta ett djupt andetag och ta det lugnt..
Tror det skulle vara smart att fundera ut vad ni vill ha ut av dagen, vad är viktigast och vad är det ni verkligen vill lägga ner tid på..

Har ni råd skulle ju ett tips vara en bröllopskoordinator, hon/han skulle kunna hjälpa er antingen med hela kalaset och då är det ju upp till dom att hinna.. Eller kanske hjälpa er med kontakter för allting (klänning, frisör, kyrka, lokal ring, catering osvosv) så slipper ni tiden att leta i alla fall..
Allt kommer att ordna sig!
Lycka till!
Kram
tinber
Antal inlägg: 109
Loggade in: 07 jun 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 21:55
självklart hinner ni det. jag skull kunna gifta mig nu i maj och jag startade i januari med mitt bröllopsfixande. nu har jag mest dö tid för att vänta in juni då man kan börja igen med beställa brudbukett osv sen kommer jag ha lite dötid i juli och sen gifter jag mig i slutet av augusti så då kommer det vara mycket att göra igen
tinber
Antal inlägg: 109
Loggade in: 07 jun 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 21:56
Sen kallas jag oxå för ET av min blivande (effektiva Tina)
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 31 maj 2008 19:42
Ta ett djupt andetag och tänk efter vad som är viktigt för ER. Tänk inte på oss andra galningar här på bröllopsguiden som planerar 15 mån i förväg... Fundera inte så mycket på vad alla andra tycker och tänker för då kan det verkligen ta lång tid utan gör som ni vill . Det kommer gå bra! Tänk så underbart att du ska få gifta dig så snart!

Jag skulle tycka att det vore toppen om nån tvingade oss att gifta oss fortare för jag vill gifta mig nuuu!! :P
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!