BröllopsGuiden
31 maj 2008 22:41       7 svar    1603 klick

Vad ska ni ha?

Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Hur ska ni ha ert hår på bröllopsdagen? Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska lägga i löshår och ha det lite mer löst eller en rejäl uppsättning. Vill ha lite hår som kommer fram mot axlarna då jag tycker att det passar min klänning och kroppsform men det är svårt att hitta bilder som stämmer överens med vad jag tänkt och min frisör vill gärna ha flera bilder som påminner eller liknar det jag vill ha. Tänkte ni kanske kan inspirera mig lite... ni brukar ju vara så duktiga på sånt... Väntar ivrigt på att få se flera bilder eller tips vad som kan passa mig. Och vad ni själva ska ha. Jag har nu en ganska sluttande linje. Kort bak i nacken slutar precis vars halsen slutar och framtill är håret ner till överdelen av bysten. SKulle väl säga ca 25 cm långt fram till.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 08:10
Hm... vet inte alls vad jag ska ge för tips till dig... låter som en knepig frisyr du har...
Jag ska iaf se ut ungefär så här:
Fia & Stefan
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 10:38
Snyggt var det iallafall..... Jag har hittat en bild jag gillar men då krävs det att jag antingen syr i löshår eller använder clips.... har dock inte sett löshår med clips någonstans.... men att sy i finns ju lite varstanns....
Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 12:32
jag kommer att ha denna frisyr. men tanke på min klänning samt att jag inte kommer att ha slöja så är det lättare att kunna ha den. sen är jag så pass långhårig också.
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 13:10
Hej! Som frisör använder man löst löshår som man sätter fast med nålar om man skall göra en frisyr som kräver löshår. det är MYCKET dumt att sätta in in extensions då det är svårt att gömma "limplupparna" samt att man kanske inte får löshårt där det behövs. Har du hittat en fin frsyr - skriv ut bilden och ta med den till frisören och fråga henne om det går att göra på dig. Det mesta går om man har en skicklig frisör!

Jag vet inte riktigt hur du tänkt det men man kan ju sätta upp nästan allt hår och låta lite hänga ned som du kan lägga fram på axlarna. Vad som däremot skulle passa idg har jag ju ingen aning om då jag inte vet hur ditt ansikte och din kroppsform ser ut.

bifogar två bilder som kan passa in på din beskrivning (kan bli fel - har inte gjort det nångon gång förut)

silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 13:15
själv funderar jag på en chinon i nacken - riktigt längst ned. inte som en slät bulle utan mera om ni tänker er två-tre tjockare hårslingor virade rint varandra. Jag ska inte ha slöja.... Det är ju ganska fint iofs men inte så uppskattat av min blivande och absolut inget jag ens vet om jag vill ha.

Dessa lockiga frisyrer är fortfarande "på modet" inom uppsättningar men det blir mer och mer släta frisyrer. Uppsättningsmode har dock en tendens att ta rätt lång tid på sig att ändras.
Fia & Stefan
Utloggad
Skrivet 01 jun 2008 13:27
silverpinglan: Har du lite frisör kunskaper i dig kanske?
Vilket löshår ska man då helst köpa om man inte syr fast det? Min frisör säljer och har inget eget löshår så man måste ta med.

Jag har tänt besöka henne i veckan för att visa lite bilder på vad jag vill ha.... har tänkt något i följande stil... bild nedan

Jag vet dock inte om det är möjligt med min nuvarande frisyr... eftersom jag har kort hår i nacken krävs nog ganska mycket löshår därför tänkte jag att sy in löshår där man flätar en fläta och sedan syr fast håret borde passa. JAg har själv sytt fast hår på min svägerska och det blev toppen bra... syns inga fästen någonstans....

Ja jag fortsätter surfa runt.. jag har 17 bilder på frisyrer jag gillar på min mapp i datorn så jag får väl skriva ut dom och försöka få min frisör att hitta något där som passar....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!