BröllopsGuiden
02 jun 2008 16:36       6 svar    1500 klick

Varför allt tjat om tårtor?

excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Är det inte fler än jag som inte är såå förtjust i tårtor och definitvit inte bröllopstårtor med denna sockerglasyr?

Samt att jag tycker att det är ganska "snuskigt" att 300 personer ska skära ifrån några få tårtor med dräll och spill och kladd?..ingen annan som håller med?
Själv ska vi ha enportions panacottor i små plast bägare...godaste erfterrätten som finns tycker jag:) staplade på varandra med siden band runt..
inget kladd, lätt, enkelt att göra och såååå mycket billigare och sååååå gott....
frallan
Antal inlägg: 6
Loggade in: 12 sep 2008
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 19:25
Vad säger man, smaken är väl som baken....Var och en får väl själv bestämma.
Men det är ett bra/billigt tips för den som vill ha budget. Och då behöver inte det övriga vara snålt bara för man kallar det budget!

Synd att vi har beställt tårtan redan, annars hade jag nog haft det samma! :D
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 19:47
Gör ni dem själva? var hittar ni plastbägarna? bara vid engångsartiklarna i mataffären?

Någon som vet hur långe pannacotta kan stå sig efter tillverkning?
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 02 jun 2008 20:46
plastbägare... hör med ica maxis konditori..de gör olika bakelser i små fyrkantiga bägare... de måste nämligen beställla in minst 1000 st åt gången...så där kan man säkert få köpa några av dem...
annars har vi gjort massor med gånger i vanliga genomskinliga plastmuggar och knutit ett band rund Glaset...så fint, sött och enkelt...
Mina systrar är gifta med bagare/konditorer..så just nu har vi gjort en laddning av pannacottas som vi fryst in ..för att se om konsistensen blir förstörd i frysen... får väl återkomma med svar angående det..
annars klarar dem sig blott en dag...självklart så är den ätlig och smakar underbart..men den blir lätt rinnig och ännu fortare i sommarvärme:)

Håller tummarna på att lasset i frysen klarar sig...
kramar
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 03 jun 2008 10:41
Jag brukar ofta ställa in pannacotta i frysen, då behöver man inte vara ute i så god tid och får ändå rätt konsistens på den. Tipset fick jag av en kock från Rent-a-chef som vi hyrde in till en kompis möhippa.
Michelle
Antal inlägg: 30
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Skrivet 03 jun 2008 12:05
Pannacotta går alldeles utmärkt att frysa, jättebra att förbereda, bara att ta ut och tina..den tinar ganska fort ca 2 timmar..Jättebra ide´:.men själv ska jag har tårta..gör min egen då jag är konditor, men var och en ska göra det man känner för i stället för att bara gå på tradition. :)
Karin & Johan
Antal inlägg: 26
Loggade in: 07 nov 2008
Utloggad
Skrivet 01 aug 2008 13:42
Det låter spännande det där med din pannacotta-formation. Har du någon bild på hur det kan se ut. Tycker att bröllopstårta kan vara en onödigt hög utgift för en inte särskilt god efterrätt...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!