BröllopsGuiden
11 jun 2008 22:27       4 svar    1417 klick

Vilken färg?

limael
Antal inlägg: 5
Loggade in: 27 aug 2008
Utloggad
Har funderat länge på brudbuketten och känt mig säker på att den skall vara djup/mörkröd.... Men nu känner jag mig inte säker längre. *pust* Nu har jag börjat och snegla på vita blommor, eller åt det hållet. Klänningen kommer att vara helvit, jag kommer troligen att ha lite blommor i håruppsättningen plus slöja. Min hårfärg är mörktblond. Har även ett vitt pärlhalsband. Hur har ni gjort när vi valde bukett? Har ni gått efter älsklingsfärg eller annat? Tacksam för tips och idéer. Limael :P
casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Skrivet 11 jun 2008 23:42
Jag bad floristen komma med tips. Hade en tanke från början med lite sommar färger (pastellfärger) men det slutade med rosor i creamvit och rött, med lite grönt i typ plättar i luften el. liknande. Provade först vita och röda rosor men det känndes så hårt så creamvita känndes mycket mjukare. Har ju inte sett den helt färdig men hoppas på att den blir bra.
Hos floristen fanns även album med bilder på massor med buketter hon gjort, då kunde man se lite om det hon gjort tidgare var bra och så hittade man lite tips också.
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 12 jun 2008 12:20
Jag hade funderingar på många olika färger, så jag snackade med floristen vilka färger hon ansåg att jag passar bäst i. När hon då sa vinrött, så föll allt på plats. Det blir en av mina favoritbuketter med vinröd gerbera, vinröda rosor, klarröda rosor och till sist några rosor i bränd orange. Till det murgröna och dessutom kristaller som ser ut som daggdroppar.
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 13 jun 2008 12:54
Vi valde färgtema först, vinrött, sen blev det naturligt att buketten skulle vara vinröd. Själv har jag lite svårt för vita blommor till en vit klänning för de liksom "försvinner". En bukett med mycket färg ger en bra kontrast, framför allt på foton. Jag tror du skulle passa jättebra med en stark färg både på buketten och i håret.
semiramis
Antal inlägg: 68
Loggade in: 23 jan 2009
Utloggad
Skrivet 02 sep 2008 17:39
Din bukett bestämmer ju lite färgerna på ditt bröllop, och sedan är det kanske lite årstidsbetingat vad man väljer, om du skall ha en liten bukett kan det vara fint med lite mer färg på så den syns, så jag skulle satsa på rött. Själv hade jag vit bukett, men jag gick igenom minst fem olika bukettalternativ innan... Floristen kunde inte beställa blommorna, är lite kräsen ;o) Ville ha asiatiska näckrosor först, sedan bambuorkidée osv...
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!