BröllopsGuiden
18 dec 2008 10:16       2 svar    14958 klick

Hjälp i planeringen!?

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Fundera på hur mycket hjälp ni får och hur mycket hjälp ni kräver av er tärna/bestman/värd/toastmaster?

Jag kräver absolut ingen hjälp från något håll, men skulle gilla att få frågan.. "behöver ni hjälp med något". Känns trist att senare behöva be folk om hjälp..

Jaja, det är väl värdsliga problem, och ganska långt kvar tills dagen (även om det känns väldigt snart för min del).

Ville bara kolla hur ni andra har det på denna punkt!? *hug*
jessicamogren
Antal inlägg: 38
Loggade in: 26 okt 2009
Utloggad
Skrivet 18 dec 2008 10:31
Jag har pratat med mina vänner och de ska hjälpa till med dukningen, vill inte veta hur det kommer se ut i festlokalen, de blev jätteglada över förtroendet. sen kommer min mamma, syster, svärmor och moster hjälpa till med lite kring uppgifter under dagen så vi bara kan slappna av och njuta av dagen. Min tärna hjälper mig hela tiden med olika saker, allt från att bolla idéer till att pyssla. Känns helt underbart att känna att om vi behöver hjälp så får vi hjälp. Men så fungerar båda våra familjer och vänner.

Jag tror inte du ska vara orolig över att be om hjälp många vill säkert hjälpa till men tror att ni vill göra det själva om ni inte frågar... och om ni frågar, vad är det värsta svaret ni kan få? ett nej är ju faktiskt inte så farligt ;)

Lycka till!
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 18 dec 2008 22:07
det är väl så att erbjudande måste komma från folk själva, tyvärr... men det beror lite på hur bra man känner varandra kanske. Har många involverade, och de har alla erbjudit sig självmant.
J´s bror som ska vara bestman har inte velat delta och jag vet inte om det är frivilligt.. Alltså om J inte berättar något för honom hur ska han då veta om han kan vara eller vill vara till hjälp.
Men kläder, gästpresentationer och dukning har vi fått erbjudande om!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!