BröllopsGuiden
15 apr 2009 11:47       3 svar    1132 klick

hjälp!

*caroline*
Antal inlägg: 6
Loggade in: 15 maj 2009
Utloggad
Jag skulle behöva lite hjälp...

Det är så att vi kommer att fotas efter vigseln, vilket betyder att våra gäster kommer att få vänta på oss i ca 1 timme. Vi hade därför tänkt underhålla våra gäster med någon film inspelad av oss men det är inte praktiskt genomförbart där vi ska vara. Jag undrar nu om någon har något förslag på någon annan form av under hållning? Vi har tänkt på tipsrunda, men det är inte heller möjligt... Så vad säger ni, har ni några idéer? Vi gifter oss ganska snart, 6 veckor kvar, så det börjar brinna i knutarna!

:D
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 21 maj 2019
Utloggad
Skrivet 15 apr 2009 15:11
Här är några förslag :
- hyra in en ståuppkomiker
- gästerna får spela bingo
- hyr in en trollkarl
- gästerna får fylla i frågor om brudparet (vinst för mest rätt)
- gästerna får måla sina sjävporträtt eller av brudparet
- pysselkit till varje gäst
- gissa gåtor
... *huh*
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 15 apr 2009 23:17
Varför funkar inte tipsrunda? Anpassa den efter lokalen istället. Kanske kan ni ha alla frågor på deras svarspapper, så de kan sitta stilla och göra den istället för att gå runt? Bara en liten tanke...
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 17 apr 2009 16:01
Vi hade frågesport, 12 frågor upptryckta på vanliga A5 papper. Frågorna var utformade som tex "Vem har HV71 som favoritlag i hockey?". Alltså, svaren kunde bara vara någon av oss. Ganska enkelt! Gästerna ombads att spara sina formulär och senare på kvällen gick toasmastern igenom de rätta svaren.

Och att vänta 1 timme är inte så farligt tycker jag :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!