BröllopsGuiden
17 aug 2010 07:26       4 svar    15008 klick

Är det för tidigt.......

J&J4-ever
Antal inlägg: 11
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
att skicka ut inbjudningar i januari när man ska gifta sig i juli? Vi tänkte som så att eftersom det är semester tider så vill vi ju att så många som möjligt ska kunna komma! Och vi vill kunna spara in på så mycket som möjligt och då slippa save the date kort!!
Tack för svar!
Helga
Antal inlägg: 10
Loggade in: 14 dec 2011
Utloggad
Skrivet 17 aug 2010 11:25
Jag och min Fästman ska också gifta oss i Juli och vi ska skicka inbjudningskorten i januari eller senast i början av februari. Jag tycker absolut inte det är för tidigt eftersom folk har semestrar och endel kanske är långvåga gäster som behöver lite tid att planera in.

Lycka till :D
pando
Loggade in: 30 aug 2010
Utloggad
Skrivet 17 aug 2010 12:21
Jag tycker inte heller att det är för tidigt. Folk vill ju veta när de kan planera semester och om dem sen har ett bröllop att gå till vill man nog veta det så tidigt som möjligt. Dessutom tror jag inte att folk glömmer bort ett bröllop, det är ändå en speciell dag och man brukar ju inte gå på så många bröllop varje år.
J&J4-ever
Loggade in: 15 maj 2011
Utloggad
Skrivet 17 aug 2010 14:57
Då var det avklarat! Inbjudningarna skickas i januari!! Tack för svaren och lycka till alla!!
Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 17 aug 2019
Utloggad
Skrivet 17 aug 2010 15:34
Ett tips är att skicka ett sk Save -the -date kort som är vanligt utomlands. Det innebär att man meddelar de som ska bjudas in det speciella datumet och skickar den formella inbjudan senare. Så här beskriver kortföretaget Calligraphen denna tradition: En trend som växer sig allt starkare är s.k. save-the-date-kort. Detta används mycket i t.ex. USA och Storbritannien. Man skickar ut ett kort flera månader i förväg för att förvarna om att bröllopet kommer äga rum så att gästerna kan boka in det i almanackan i tid. Chansen är större att fler av gästerna kan komma om de har en chans att planera in bröllopet i tid. Speciellt om bröllopet ligger under en tid då det är vanligt att människor är lediga och eventuellt bortresta. På kortet brukar man skriva en notering om att inbjudningskort kommer senare.
http://romance.se/index.aspx?type=ShowText&Key=info_pages.wedding_ensemble&Align=left&Lang=sweden
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!