BröllopsGuiden
11 okt 2010 13:16       3 svar    15460 klick

Hur svarar man?!

Jenny86
Antal inlägg: 3
Loggade in: 05 aug 2011
Utloggad
Vi ska gifta oss i september så det är långt kvar till vår stora dag! Våra planer "läckte" ut väldigt tidigt och det som förvånar mig är att folk kan med att fråga om de är bjudna. vad svarar man på det?

-Hörde att Ni ska gifta Er, får vi komma på bröllopet?

eller

-jaså, ni ska gifta er! Är man bjuden?

Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på såna frågor. Klart att man vill bjuda så många som möjligt men det finns ju inte hur mycket pengar som helst i budgeten!

Hur har ni gjort? Eller tips på bra svar!
elinselon
Antal inlägg: 10
Loggade in: 05 nov 2010
Utloggad
Skrivet 03 nov 2010 09:10
Håller med, dock tycker jag att man ska vara ärlig för sin egen skull. Jag gifter mig inte förrän augusti nästa år, så till vissa har jag också skyllt på att "vi vet inte hur stort eller litet bröllopet ska va". Samtidigt så är detta att skjuta problemen framför sig. Man lär få frågan igen när inbjudningskorten går ut.

Till min bästa kompis, bästa kompis (även vän till mig) svarade jag enkelt att jag endast valt att ta med mina närmsta. Jag förklarade att det är en jättesvår balans över vilka man ska bjuda, men att gränsen måste gå någonstans. Det är ju faktiskt inte billigt!

En annan vän (inte så nära) sa när jag berättade nyheten:
Men gud va kul, grattis! Hoppas självklart jag är bjuden.... Eller nej, varför skulle ja va de, vi är ju inte speciellt nära. Men vill ni så kommer jag gärna! =) Och detta sa ha med ett leende på läpparna. Då var det enkelt att säga att vi bara bjuder de närmsta ;)

Var ärliga, det tjänar vi nog på i längden!
Lycka till! =)
Jenny86
Antal inlägg: 3
Loggade in: 05 aug 2011
Utloggad
Skrivet 04 nov 2010 16:10
Tack för Era bra svar.

Träffade en kompis nyss som sa något väldigt bra.

"Bjud inte personer för att Ni tror att de blir glada av att bli bjudna. Bjud bara personer som Ni blir glada av att ha med på bröllopet".
Chicita
Antal inlägg: 59
Loggade in: 07 feb 2013
Utloggad
Skrivet 30 dec 2010 09:26
Vi kommer att landa på 80 personer om vi bara bjuder närmaste släkten (min blivande make har en STOR släkt och dom umgås flitigt) så vi har valt att inte bjuda några vänner ALLS förutom två undantag.
Min bästa vän och hennes man. Hon ska vara en av mina brudtärnor under förutsättning att hon har hunnit föda sitt andra barn till dess...
Och en jobbarkompis till mig + hennes man. Dels för att han hjälpte oss att bygga vårt hus till en viss del och så har vi tagit hand om deras hund. Så vi träffar dom en hel del mer än andra vänner och jobbarkompisar.
Och så föll det sig så att han som ska fotografera är min sambons jobbarkompis... så han får ta med sin flickvänn om han vill...

Till alla andra har vi sagt att dom är välkomna till Kyrkan. Och om dom vill så kan dom komma tillbaka efter vi har ätit klart och vara med på festen. Men att själva middagen är bara för dom närmaste.
Några av mina jobbarkompisar kommer att hjälpa oss med servering och bar dessutom så dom är välkomna att vara med på festen efteråt så fort vi har ätit klart :)
På det viset fick jag in några fler också ;)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!