ÄMNE I FORUMET: Blommor & dekorationer Starta ny tråd
16 maj 2011 23:24     10 svar 1684 klick

HUR SKA DIN BRUDBUKETT SE UT? (:

millie
Antal inlägg: 2
Loggade in: 24 maj 2011
Utloggad

Söker lite inspiration inför en bröllopsmässa då vi floristelever ska tävla med egna brudbuketter. Försöker snappa upp lite tankar och idéer om hur tankarna hos Er ligger till. Hur är Er stil?

Vilken färg? Vilka sorters blommor? Ska den vara rund eller droppformad? Ska den matcha Ert tema på bröllopet? ..eller kanske matcha brudgummens slips?

Berätta för mig ! (:

Alla tankar och åsikter är välkomna!

Ni som kanske inte har en susning om hur Ni vill ha det kanske själva kan få lite idéer från denna tråden (:

Tack på förhand !

MVH Emelie.

Rapportera detta inlägg  
Xandra
Antal inlägg: 29
Loggade in: 02 aug 2011
Utloggad
Skrivet 17 maj 2011 16:47

Min ska vara lite rund och lite droppformad. En blandning helt enkelt. Sedan ska jag ha vita rosor, vita öppna kallor och blå hortensia som placeras ut över hela buketten. Vi har tema hav och blått. Den kommer att vara så fin.

Din ser fin ut. Vad har du för blommor? 

millie
Loggade in: 24 maj 2011
Utloggad
Skrivet 17 maj 2011 19:14

Låter som en härlig mix blommor (: Tack för att du delade med dig !

Tack så jätte mycket ! Det var mitt bidrag på bröllopsmässan i februari o den fick en delad andraplats. (: I den buketten på bilden har jag 3 olika sorters rosor (Peach Avalanche= stor persikofärgad, Avalanche= stor vit, Vendela= Liten vit) vit prärieklocka, vit freesia

/Emelie.

camilla7806
Loggade in: 16 jun 2011
Utloggad
Skrivet 18 maj 2011 21:00

Jag ska har en droppformad transparant bukett i färgtonerna ceris och rosa. Huvudfärgen kommer vara cerise. Blommorna i buketten kommer vara cerise kalla, cerise ros (minns inte namn) rosa ros cerise spräcklig nejlika, hjärtan på tråd, texas gräs och sen kommer jag för mitt liv inte ihåg vad det sista gröna hette... var ett vackert skirt "barr" eller nej men utseendet fick mig att tänka på skirt barr...
Jag älskar färg och brudnäbbarna kommer ha cerise rosa klänningar så det är kul att ta igen det i bukett och sedan även i corsage och blommorna i dukningen.

Lycka till!

bryllupsboken
Antal inlägg: 6
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad
Skrivet 22 maj 2011 17:41

Jeg går for grønt og hvitt. Jeg ønsker ha liljekonvall og hvite erteblomster. Har lyst på en helt enkel bukett. En bukett som ser ut som man har plukket den rett fra marken.

Sjekk Catherine sin brudebukett på bloggen min. Noe slik ønsker jeg:

Brudebukett med lilejkonvall

www.bryllupsboken.net

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad
Skrivet 22 maj 2011 17:44

Jag ska ha en droppformad, rund som liksom "rinner över". Det kommer vara rosa rosor, brudslöja, murgröna, pärlor samt en liten blå blomma/pärla som är gömd.

Vårat färgtema är rosa och vitt.

Froken
Antal inlägg: 1
Loggade in: 28 aug 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2011 11:24

Jag arbetar som florist själv och har verkligen jättesvårt att bestämma vad jag vill ha. Just nu lutar det åt en blandad handbundenbukett, gärna med inslag av bär som nypon eller björnbär. Den ska kännas lite vild och höstig.

fleecean
Antal inlägg: 1
Loggade in: 12 aug 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2011 23:17

Fem peach avalanche rosor, 3 st ljusgul gerbera, limefärgat grönt pynt mellan blommorna., omgivna av vit brukdslöja och ev en liten krage av mindre blad, rundbunden i handen,

Tina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 140
Loggade in: 29 jan 2014
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 11:00

När jag gifte mig hade jag endast röda mörkröda rosor i min brudbukett. Buketten hade formen av ett hjärta :-)

emmi0306
Antal inlägg: 5
Loggade in: 06 apr 2014
Utloggad
Skrivet 31 maj 2011 20:14

Min bukett kommer gå i olika rosa nyanser där fuschia färgade kallor kommer vara dominerande. Jag kommer även ha fuschia färgad tuppkam. Buketten ska vara en lite mindre droppe (eftersom jag är så kort) de andra blommorna som jag ska använda mig av får min florist överraska mig med ^^

pimory
Antal inlägg: 7
Loggade in: 31 jul 2011
Utloggad
Skrivet 05 jun 2011 17:15

så här kommer min att se ut, fast den blir lite mindre. då denna är för bred..

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!
Facebook Instagram Spotify YouTube Pinterest Twitter
annonser
MEDLEM & VERKTYG
Bli medlem gratis och använd alla verktyg

BRÖLLOPSHEMSIDOR
Skapa egen bröllopssida - 35 mallar

KÄNDISBRÖLLOP
Svenska och utländska kändisbröllop

ÅRETS BRÖLLOPSBILDER
12 bröllop varje år ända sen 1997
PLANERINGEN
Planeringskalender, budgetverktyg, fotochecklista m.m.

BLOGGAR
Starta en egen bröllopsblogg och läs alla andras

FORUM
Fråga, svara, skapa omröstningar och tipsa

GÄSTER
Klädkod, möhippa, svensexa, hålla tal m.m.
MODE & STYLING
Brudklänningar, brudfrisyrer, brudgumsmode m.m.

KÖP & SÄLJ
Fynda din brudklänning eller sälj grejer från bröllopet

VIGSELN
Kyrklig, borgerlig, ekologisk eller utomlands

BRÖLLOPSFESTEN
Hyra bord, stolar, tält, recept på bröllopstårta m.m.
Love Your Locals - Till företagsregistret BRÖLLOPSRESAN
Smekmånad, bröllopsresa, bokningstips

HITTA FÖRETAG
Hitta dina lokala bröllopsföretag och e-butiker
Annonsera i företagsregistret

Mer info om tidningen TIDNINGEN
Annonsering
Köp äldre utgåvor
BröllopsGuiden   Annonsering webb | Annonsering tidning | Om BG | Ztory Tidningen digitalt | Facebook Instagram Spotify YouTube Pinterest Twitter
This site and its pages are © BröllopsGuiden 1997-2014   Org.nr 556603-1612  BröllopsGuiden Norden AB   Ringvägen 45B   118 63 Stockholm   Hitta oss  Google+ Google Maps
Tel: +46 8 545 245 55   E-post: info@brollopsguiden.se