BröllopsGuiden
23 feb 2012 17:05       2 svar    2706 klick

Giftermål utomlands, TIPS!!

crazytok
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 maj 2014
Utloggad

Hej alla glada!

Jag och min blivande har bestämt oss för att gifta oss utomlands och håller just nu på att kolla upp olika förslag. Vi har varit inne på allt från Thailand, Brasilien, Dominikanska till Kryssningar på olika ställen. Men på senare tid har vi snöat in oss lite på Seychellerna.

Det vi är ute efter är gärna ett resmål där man kan ha en personlig kontakt, och där man kan få en lite mer personlig och familjär stämning. Dvs inget lyxhotell med 200+ rum med massvis med folk.

Utan ett mindre hotell, lägenhet, bungalow, villas som är familjeägt, kanske familjen bor där själva och har 3-4st "villas" som dom hyr ut och där dom själva tar hand om frukost och mat osv. Och där man kan ha en personlig kontakt med någon i familjen för att få hjälp med det praktiska inför bröllopet. Att ordna med mat, någon lokal trubadur, osv. Gärna strandnära och med vacker omgivning givetvis. :)

Då vi i nuläget inte vet hur många som kommer att följa med är det svårt att veta hur mycket boende vi behöver, men sålänge det finns övriga hotell i området omkring så borde det inte vara några problem om vi är ute i god tid. Då kan vi "brudparet" och dom närmsta bo i det "familjeägda" medans övriga får lov att bo var dom vill i närheten...

Vi är inte ute efter någon lyx, utan siktar mer på det personliga/mysiga bröllopet. 

Är det någon som varit på resa utomlands, och då inte nödvändigtvis en bröllopsresa utan bara rest utomlands och lyckats hamna på något liknande mysigt ställe med bra kontakter? Behöver absolut inte vara Seychellerna. Alla tips är välkomna!

Mvh

carolove
Antal inlägg: 3
Loggade in: 29 mar 2012
Utloggad
Skrivet 29 mar 2012 10:19

Hej,

Jag har en vän som gifte sig i Toscana, Italien förra året. Jag vet att det inte är Seychellerna men bröllopet var verkligen perfekt och alldeles alldeles underbart!! De hade använt sig av ett litet företag i Chamonix som heter Haute Weddings http://www.hautewedding.co.uk/ . Min väninna var jättenöjda med dem och de hade varit väldigt hjälpsamma. 

Lycka till med bröllopsplaneringarna!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!