BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
16 maj 2007 07:06       8 svar    1 klick

daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Tusen tack Carina! Vilket jobb du la ner på att skriva ner allt - enormt uppskattat ska du veta!!! Du anar inte hur glad jag blev för detta!!! *tack*

Det kommer att bli fantastiskt fint alltihop, du verkar ha tänkt på allt in i minsta detalj, vilket också ger mig inspiration att göra det! Vi har stått och stampat ett tag nu och jag behöver en kick att komma igång med detaljplaneringen.

Orkar du så skriv gärna ner tidsplanen för dagen före samt bröllopsdagen - hur ska du få allt att klaffa??????

Stor kram!!!
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 09:02
Kul att läsa!

vad som också är roligt är att vi ska också komma i båt till vigselplatsen och gästerna och vada in till land!

Häftigt!
jarmag
Antal inlägg: 91
Loggade in: 13 jul 2007
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 21:20
Wow! Ni vet verkligen hur ni vill ha det, och redan?! Har i och för sig inte koll på vilket datum det är dags för er.

Jag börjar känna mig stressad och nervös och tror att det är för att det är så många lösa trådar, småsaker som ska fixas och sånt som inte är bestämt. Tycker egentligen att det är gott om tid kvar till den 14 juli men känner mig lite överväldigad över dessa ständiga tankar om bröllopet...

Kram Magdalena
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 21:25
jarmag - du behöver inte stressa alls, jag sitter & rattar ner vår tidsplan för fredag 25/5 & vigseldagen 26/5, alltså bara 10 dagar kvar.
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 21:47
Här kommer vår planering ( inte så dataljerad som Carinas)
fred 25/5 - tillgång till lokal fr 8.00, dukning & dekoration under fm
13.00 - göra vid naglarna, därefter fixa resten i lokalen
15.00 - till kyrkan, dekorera med björkar, bänkblommor. Lämna kvar vigselprogram & rosblad till våra vänner.
Börja på mingelmaten (ev redan under fm)
Träff i lokalen med caroline i köket & vår toastmaster.
Grillning hemma hos oss.
Sooovvvaa!!
Vigseldag 26/5 - 9.00 Hämta corsage & bukett, lämna corsage hemma. Bordsdekor (blommorna) fixar floristen i samarbete med Caroline.
10.00 - Till frissan. Marie kommer dit.
ca 11.30 - hem till Marie, sminkning, lunch & påklädning.
ca 14.15 - transport kommer & hämtar.
15.00 - Då har jag Dejt med min Kentälsling utanför kyrkan... ja...sen anar ni nog resten.
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 16 maj 2007 23:20
Men har ni folket tänkt er att gå in tillsammans i kyrkan?? Min far ska gå med mig fram till min prins o lämna över mig....
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 22 maj 2007 02:42
Oj... vilken koll! Ja hjälp vad jag har att göra ser jag! :) Fast svärmoder o min moder sköter maten... den får jag inte lägga mig i.. Ja alltså det vore ju inte så bra för klännningen om jag la mig i maten men jag menar... ähh..

Vi går oxå in tillsammans min blivande o jag... det e nog den vanliga Svenska traditionen... Dessutom är min pappa död och jag skulle inte kunna tänka mig någon som skulle kunna ersätta den platsen ör mig! Så egentligen har vi inget val där då. Min blivande e även väldigt traditionell så det blir ett traditionellt Svenskt bröllop... Dukning och dekoration har ajg helt fått bestämma själv... som tur e. Roligt är det! Fastän mycket kvar att fixa...

Det vi iallafall har helt gemensamt e att potatisgratängen e catering! :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!