BröllopsGuiden
16 jul 2013 16:26       8 svar    3320 klick

Hur berättar man om förlovning?

emewes
Antal inlägg: 14
Loggade in: 06 jun 2014
Utloggad

Förra veckan var vi och beställde ringar, och nu har de kommit. Vi har bestämt datum (imorgon 17/7) och guldsmeden skulle gravera in namn och datum i morgon förmiddag. Sen tänkte vi ta med oss lite picnic och åka till något fint ställe, ev en badstrand (liten för att slippa så mycket folk) och byta ringar där :) Hoppas vi får fint väder imorgon!

På kvällen ska vi på middag hos sambons föräldrar, och då hade jag som förslag att sambon ska kliva in i hallen och överlämna en flaska skumpa med vänster hand så att de ser ringen direkt när vi kommer dit.
Hur låter det förslaget?

Hur gjorde ni? :) Alltid kul att höra om andras historier :) 

kanelbullen85
Antal inlägg: 2
Loggade in: 12 sep 2013
Utloggad
Skrivet 31 aug 2013 03:28

Hej, kul att höra om din planering..

så gick det typ till när jag och sambon förlovade oss i sommar..

efter förlovningen på stranden,knackade vi på svärföräldrarnas hotell rum med en flaska skumpa..

I början fattade de inget, sedan sa JAHA, GRATTIS!

De blev glada, och senare på kvällen gick vi ut och firade ordentligt!..

(såg att detta inlägg va lite gammalt, men skriv gärna om hur det gick för er =))

emewes
Utloggad
Skrivet 02 sep 2013 20:25

Vi gjorde så att vi hade ringarna i fickan när vi gick in, och tog med oss en flaska skumpa som vi gömt lite fint i en korg vi hade med oss (gjorde likadant både hos hans och mina föräldrar), och när ingen såg smög vi på oss ringarna och ställde oss brevid varandra med flaskan i handen tills de tittade på oss. Då sa vi typ: "tänkte vi skulle fira lite med skumpa idag för vi har förlovat oss". Både svärföräldrarna och mina föräldrar reagerade på samma sätt: först såg de ut som fågelholkar, men sen blev det kramkalas och glada skratt. Nu längtar jag verkligen till bröllopet! :)

jeanettejohansson
Antal inlägg: 4
Loggade in: 23 maj 2014
Utloggad
Skrivet 10 sep 2013 20:40
jag blev helt överraskad när min sambo friade, jag hade inte en aning om att det vankades bröllop, men redan samma kväll så bestämde vi datum :) Medans jag satt och försökte smutta i mig champagnen med tårar i ögonen så började vi småplanera bröllopet. Så våra familjer fick beskedet när vi ringde runt och grät i telefonen och berättade att vi ska gifta oss i maj 2014 :)
emewes
Utloggad
Skrivet 23 sep 2013 09:07

Åh va roligt. Vilket datum gifter ni er? Vi gifter oss 30 maj 2014 :)

jeanettejohansson
Antal inlägg: 4
Loggade in: 23 maj 2014
Utloggad
Skrivet 25 sep 2013 12:54
emewes SKREV DEN 23 sep 2013 09:07 FÖLJANDE:

Åh va roligt. Vilket datum gifter ni er? Vi gifter oss 30 maj 2014 :)

Vi gifter oss den 24 maj :) kyrkobröllop och sedan fest på vår gård.
emewes
Utloggad
Skrivet 25 sep 2013 18:15
jeanettejohansson SKREV DEN 25 sep 2013 12:54 FÖLJANDE:
Vi gifter oss den 24 maj :) kyrkobröllop och sedan fest på vår gård.

Va roligt. Vi ska oxå ha kyrkbröllop. Vi bor oxå på gård, i en liten by, och vi har kyrkan bara en kilometer från gården. Sen blir det fest i maskinhallen som vi ska inreda med halmbalar, och en hö-kärra som bandet kan stå och spela på :)

emewes
Utloggad
Skrivet 25 sep 2013 18:16
brollopsof SKREV DEN 25 sep 2013 15:42 FÖLJANDE:

Kul läsning. Kanse återkommer med min historia när jag vågar. :)

Ja, gör det. Det är så roligt att läsa om andra tycker jag :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!