BröllopsGuiden
13 mar 2014 16:00       12 svar    2525 klick

Ingen möhippa?

Fialis
Antal inlägg: 46
Loggade in: 08 jan 2015
Utloggad

Jag bara måste få skriva av mig lite....

Ska gifta mig 26 april så det börjar ju närma sig den Stora Dagen och jag ser verkligen fram emot det.

Det som gör mig väääldigt ledsen är att jag är rädd att det inte blir någon möhippa för mig. Tärnan tror jag inte har riktigt koll på att det är hennes "uppgift", men jag hintade lite och tror att hon förstod budskapet, men är ändå osäker på om hon verkligen tar tag i det. Fast hon vet mycket väl om att jag vill.

Har t.o.m. lagt upp det lite snyggt hemma och beklagat mig lite i ett desperat hopp om att min m2b uppmanar någon av mina/våra vänner att fixa något, men jag vill ju inte "be om det" heller, det ska ju helst komma från hjärtat av de som i så fall faktiskt gör det. Kan ju låta lite märkligt att nästan behöva uppmana folk, men jag vill sååå gärna!!!

Blir så himla ledsen och besviken när jag tror att ingen bryr sig tillräckligt för att fixa något för mig. Har dessutom en dålig egenskap i att bli avundsjuk på min m2b eftersom både jag och han själv vet att han får sin svensexa.... Avundsjuka är inte smickrande och jag försöker verkligen tränga bort känslan, men tyvärr gör det ju att jag blir ännu mer ledsen för min egen eventuella Icke Kommande Möhippa.

Usch, vad beklagande jag låter.... :(

Helena1990
Antal inlägg: 73
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 13 mar 2014 16:10

Låter verkligen jätte tråkigt, men de e fortfarande mer än 1 månad kvar till bröllopet. Kanske du kan prata med din familj eller någon annan nära vän att du hoppas att något händer. Förstår att du inte vill be om en möhippa men kanske som du själv sa så vet tärnan inte att de är hennes uppgift. STAY STRONG!

Helena1990
Utloggad
Skrivet 13 mar 2014 16:11

Eller också är din tärna väldigt bra på att hålla de hemligt för dig :)

Fialis
Utloggad
Skrivet 13 mar 2014 19:21

Tack Helena1990 för kloka ord.

Visst är det hyfsat gott om tid kvar, så hoppet är ju absolut inte ute.... vågar bara inte förvänta mig något då jag är så rädd för att bli enormt besviken.

Jag hoppas ju naturligtvis på att det är som ditt andra inlägg, för jag la fram det för henne med glimten i ögat att "du vet att det är din uppgift väl".... Men det jag är rädd för är att hon har "glömt" bort alltihopa.

Helena1990
Utloggad
Skrivet 13 mar 2014 20:00

Tror absolut inte att hon har glömt de :) Har lite samma situation med en nära som ska gifta sig hon är jätte nojjig att hennes vänner inte ska engagera sig och strunta i möhippa men i själva verket är de full planering på gång utan hennes vetskap :) Hoppas att dina vänner ger dig en möhippa värd att minnas.

Fialis
Utloggad
Skrivet 14 mar 2014 10:59

Känner mig faktiskt lite lättad över era berättelser. Även om jag fortfarande är orolig över detta så har ett litet hopp väckts i mig :)

Samtidigt vet jag att min tärna, åtminstone tidigare, inte har haft särskilt bra eller mycket kontakt med mina vänner, därför är jag orolig att hon inte ska ta tag i det och få ihop något.

I övrigt har jag inte så många vänner, bara ett par stycken som jag ser som nära, och tyvärr tror jag inte att de tänker på detta. Där är det fullt fokus på taskiga arbetsförhållanden och småbarn. Allt annat faller bort, liksom.

Lite ytligare vänner (gemensamma till mig och min sambo) finns det en hel del, det är lite där jag har lagt mitt desperata hopp att han ska uppmana dem till att fixa möhippa. Dessa vänner tror jag inte anser sig vara nära nog att ta tag i detta om ingen ber dem. I början (för några månader sedan) var jag övertygad om att min m2b självklart skulle uppmana vännerna, men nu säger han bara "det vet väl inte jag" när jag uttrycker min oro att ingen bryr sig tillräckligt om mig för att fixa möhippa. Vet inte hur jag ska tolka det....

Jag håller hoppet uppe att det är för mig som det var för era vänner som ni skrivit om här.... det vore ju fantastiskt att en dag bli kidnappad och fullständigt grundlurad.... :)

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad
Skrivet 15 mar 2014 12:32

Ett tips kan ju vara att prata ut med din blivande man och be honom höra runt lite.. han behöver ju inte berätta vad utan mer Om det blir nåt så slipper du må dåligt över det? :)

Fialis
Utloggad
Skrivet 15 mar 2014 15:22

Ja, jag har ju försökt hinta lite till honom, men kanske får vara lite tydligare.... det är ju inte alls kul att gå runt såhär och vara orolig och må dåligt. :)

swinka
Antal inlägg: 4
Loggade in: 27 nov 2014
Utloggad
Skrivet 21 mar 2014 18:17

JAg tror du får fråga honom rakt ut. ÄVen om han säger näe jag har inte hört något, så kommer han säkert hinta din tärna att du gärna vill ha en möhippa.

Det är så enkelt med min tärna, det första hon frågade var, vill du ha en möhippa? Ja, svara de jag. Bra, skicka en lista på dina kompisar så löser jag det. 

Många skulle kanske tycka att det är okonventionellt, men såna är vi. 

Men ja....gud vad jag babblar. 

Poängen, var mer rak på sak med din framtide man. fråga. du behöver inte veta detaljer men om du frågar killen och han inte vet så på riktigt så får du säga att han ska hinta tärnan. Och du har ju redan gjort det, så hon borde förstå att du vill, så nu är det egentligen inget mer du kan göra :) 

Fialis
Utloggad
Skrivet 24 mar 2014 08:03

Jo, jag gjorde faktiskt så att jag var mer rakt på sak. Han vet ju att jag väldigt gärna vill ha en möhippa och även att jag är rädd att ingen ska fixa något. Däremot har jag inte tidigare bett honom rakt ut att försöka få någon att fixa detta. Det bad jag honom nu och jag både hoppas och tror att det löser sig. Han är fantastiskt duktig på att ge mig det jag vill ha och överraska mig så jag hoppas verkligen.

Sen är han väldigt duktig på att spela helt ovetandes och nollställd, så det är mycket möjligt att han har vetat något eller sagt till någon redan för länge sen, men spelar teater för mig :).

Det enda som känns lite konstigt är i så fall att jag har fått "be om" möhippan, allra helst hade jag ju velat att det skulle komma spontant från några vänner eller tärnan (vilket jag fortfarande hoppas att det gjort innan jag bad om det). Men, men, när det är som det är så är det tusen gånger bättre såhär än att bli utan.  

Fialis
Utloggad
Skrivet 06 apr 2014 20:44

Är så himla glad.... jag fick min möhippa nu i lördags.... :)

Från att ha trott att folk inte tänker att just de ska dra igång det så fick jag förstått att det har varit ett väldigt pådrag kring detta. Många som har engagerat sig och fixat och donat. Så att min tärna plus massor av andra, både tippade och otippade personer, har hållt masken fullständigt! Jag har inte anat ett smack och även min sambo var inblandad och hjälpsam och han har haft jordens poker-face....!!!

Men, så glad jag blev. Blev väckt på morgonen och sen var det en helt fantastisk heldag med aktivieter och kul upptåg.

Detta kommer jag leva på såååå länge.... :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!