BröllopsGuiden
02 nov 2015 12:24       4 svar    1139 klick

Tips på bra butiker i Stockholm

Jossan39
Antal inlägg: 9
Loggade in: 16 aug 2016
Utloggad

Ska åka upp till Stockholm 13 november och kika runt på brudklänning tillsammans med min tärna som bor där.

Skulle vilja ha tips på bra butiker med klänningar i "normal" prisklass.....

Tack på förhand,

emmsii__
Loggade in: 01 dec 2015
Utloggad
Skrivet 02 nov 2015 13:48

Lilly på Birger Jarlsgatan 43, där måste du dock boka tid. Men du får bra hjälp! 

Vet inte alls va du har för budget, men dom har klänningar från 5k och uppåt. Jag köpte min där för 7700. 

Jag kunde knappt sova nätterna innan jag prova för jag trodde att min kropp skulle va för fet för att få plats i klänningar, vilket jag också sa till kvinnan som hjälpte mig, och hon tog verkligen hand om mig och fick mig att känna mig som en prinsessa! Kan varmt rekommendera dom!

Magda86
Antal inlägg: 11
Loggade in: 06 jun 2016
Utloggad
Skrivet 06 nov 2015 14:28

Brud och fest på Hornsgatan. det är dropp in. De tar ingen tidsbokning. Jättebra service

Ix_lulu
Antal inlägg: 3
Loggade in: 19 jun 2016
Utloggad
Skrivet 17 nov 2015 15:45

Tipsar om denna blogg:

http://malinellasbrollop.blogg.se/2014/december/stockholms-basta-brudbutik.html

Hjälpte mig, men jag åkte även till Hägersten, Little Fairies - så nöjd där ensam i deras källare full med klänningar, provade så mycket jag ville ingen press/stress och det fanns massa strl.

Kan bara säga att är du större än strl 38 så är de flesta butiker i Sthlm kassa - jag grinade nästan efter alla besök då jag kände mig tjock som en flodhäst...
Är strl 42

emmsii__
Loggade in: 01 dec 2015
Utloggad
Skrivet 19 nov 2015 07:55
Ix_lulu SKREV DEN 17 nov 2015 15:45 FÖLJANDE:

Tipsar om denna blogg:

http://malinellasbrollop.blogg.se/2014/december/stockholms-basta-brudbutik.html

Hjälpte mig, men jag åkte även till Hägersten, Little Fairies - så nöjd där ensam i deras källare full med klänningar, provade så mycket jag ville ingen press/stress och det fanns massa strl.

Kan bara säga att är du större än strl 38 så är de flesta butiker i Sthlm kassa - jag grinade nästan efter alla besök då jag kände mig tjock som en flodhäst...
Är strl 42

På Lilly har dom storlekar upp till ca 46, iaf när jag va där för en månad sen. Har också strl 42, och den fanns det gott om :)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!