BröllopsGuiden
09 aug 2017 09:54       1 svar    1470 klick

HJÄLP! Tärnklänningar!

TessGbg
Antal inlägg: 2
Loggade in: 21 apr 2019
Utloggad

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag och min blivande make vill att våra två tärnor och brudnäbb skall ha röda klänningar. Tärnorna skall ha hellånga klänningar och brudnäbben (som är 14 år) skall ha en knälång klänning. Men vi hittar inga som har matchande röd färg. Tärnorna är plus size tjejer och drar 46 och 48 i storlek. Brudnäbben är mkt smal och behöver storlek 34. Vår budget är tight (max 500:- per klänning). Vi har hittat klänningar som vi gillar på AliExpress men vet inte om vi vågar köpa av rädsla att de kanske inte alls matchar färgerna eller ens ser ut som på bilderna. Hur tänker ni? Hur hade ni gjort? Har någon av er något tips att dela med er av? Bröllopet är nästa sommar! Tack på förhand!

Eskimoe
Antal inlägg: 2
Loggade in: 20 okt 2017
Utloggad
Skrivet 17 okt 2017 01:03

Hej,

Bra att ni är ute i god tid!! Jag hade hela 9 tärnor och alla av olika längd, så vi beställde specialsydda klänningar från ett svenskt företag med produktion på Sri Lanka. Det blev en lång historia och 6 av 9 klänningar passade inte alls när dom väl kom fram 3 veckor innan vårt bröllop. Så om du beställer online, gör allt i mycket god tid! Vi använde Sofia Moore. Dom har röda klänningar vad jag vet, men specialdesigna inte (som jag gjorde) då blir risken för fel högre.... om tjejerna är normallånga skulle jag tipsa om att kolla på www.asos.com. Dom har olika märken och du kan söka under en kategori kallad bridesmaidsdresses. Bra priser ofta tycker jag och fri frakt till Sverige (från England).

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!