BröllopsGuiden
03 jun 2007 21:35       12 svar    1090 klick

Hur gör man? Mutar dom små liven?

mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Hejsan. Jag har kommit på en sak! Min minste pojk som är 4 1/2 år kommer ALDRIG att ställa upp på bröllopskorterna som fotografen ska ta. För det första så är han i värsta trotsåldern(typ som Lotta på Bråkmakargatan) och för det andra så är han inte ens mutbar!! En del säger att vi ska tvinga honom men hur gör man då? Man vill ju inte stå och bråka en sån här dag. Muta kan jag göra om det hade funkat... Jag funderar på att barnen får vara med om dom vill men att vi gör inte så stor sak av det. Det är ju alltid nån som får med den lille busen på kort!Ska man tvinga honom så kommer han ändå bara stå med armarna i kors, rynkad panna och pluta med munnen.....han är ju för söt när han gör så men inte på bröllopskorterna.
Hur ska ni andra göra som har barn?
josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Skrivet 03 jun 2007 21:38
Det är väl inget måste att ha sina barn med på bröllopsfoton...Man gifter sig med sin partner.
mammamuu
Utloggad
Skrivet 03 jun 2007 21:48
Ja det är ju klart men jag tror att mina stora barn kommer vilja vara med och då är det ju lite tråkigt om det fattas ett barn........
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 03 jun 2007 22:00
hej hej. önskar att jag hade ett bra handfast råd att ge dig, men det har hag inte...
våra små prinsar ser fram mot bröllopet, frågar varje dag när ska vi gifta oss. den ena killen har talat om på fritids att han ska gifta sig efter sommaren!!!
du tror inte det går att lirka med honom? typ tala om att han är den allra finaste i världen och att ni så gärna vill ha honom med på era fina kort, som kommer sitta på väggen i vardagsrummet (typ?!)
jag förstår ditt dilemma, för jag får för mig att han om några år kommer tycka det är tråkigt själv att inte finnas med på ert bröllopsfoto.
lycka till!
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 03 jun 2007 23:16
Men kan ni inte bara säga som det är till honom?? Att det är en stor dag för er o hela familjen ska vara med på kort och att ni väldigt gärna vill ha med honom?? Jag har själv inga barn men jag har en väninna som har gått på trots kurs så jag har hört en hel del om det!Låter det helt knäppt eller??
mammamuu
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 06:33
Det brukar inte gå att lirka med honom men vi pratar om det mycket. Det låter nästan som om han skulle vara en jättehemsk unge men han är faktiskt den av mina barn som har mest empati. Så vem vet det kanske går jättebra.......jag oroar mej i onödan, hoppas jag. Han är sån oxå att han blir förlägen och blyg när han får mycket uppmärksamhet. På dagis tex så brukar han vara "osynlig" när vi kommer dit och då har han gått där i flera år. Vi får fortsätta att prata om det och tala om, som nån sa, att vi verkligen vill att han ska vara med.
Tack alla.
mammamuu
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 06:35
Förresten tricky-r det skulle vara kul om ni nån gång fick barn för då blir ju våra sysslingar............................
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 10:40
Har själv en fyraåring, fem när det är dags för bröllop och en 1-åring, två år, vid bröllopet. Min fyraåring lär också tvärvägra vid fotot eller göra grimaser. Men vi har sagt att vill han inte så behöver han inte, någon lär ju få med honom på bild. man kan ju alltid smyga fram när han är upptagen med annat och på så vis få en bild. Visst blöir det trist med en bild utan han men huvudsaken är ju att det finns någon fin bild överhuvudtaget. vi har ett annat dilemma, våra barn ska vara näbbar men fyra åringen lär aldrig våga gå längs gången, han vill inte ens gå in i ett rum om det är mycket folk. Mna får bära honom, det är ju inte så lätt att bara få den lilla att gå heller...
mammamuu
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 16:24
Vad skönt att höra! Det låter som om du pratar om min lille goding. Han kommer inte heller (tror jag) gå med oss i kyrkgången men det har vi sagt att vi börjar inte bråka om det. Han får gå med om han vill. Vi hade ju gärna velat att han skulle gå med vårat värdpars dotter som oxå är 4 men det blir nog inte så. Suck......
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 16:37
men nu hänger jag inte med mammamu!!sysslingar??antar att detta är en utav kimpes släktingar!!Vad spännande...nu får du avslöja dig!!!:)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!