BröllopsGuiden
04 jun 2007 17:29       13 svar    8838 klick

Roliga lekar?

Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Efter vigseln är det tänkt att alla ska mingla (ca 1-1.5 timme) på tomten och äta snittar och dricka champagne/vin/läsk/osv å då tänkte vi att vi skulle ha en tipspromenad för dom som vill som vi sen redovisar när vi kommer till festlokalen och den som har flest rätt får något pris.
Nu till frågan, vad tycker ni om sånt här, är det roligt eller fånigt?

Röstningen kan börja... :)
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 04 jun 2007 18:22
Ja jag tycker också att sånt e roligt, vi ska också ha nån slags frågelek och någon annan underhållning men det är inte vi som sköter det
Neaneon
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 09:38
"Roligtsidan" leder, va bra!
Carina N: om det inte är för personligt skulle man kunna få några smakprov på vad för typ av frågor ni hade på er tipspromenad?
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 09:50
Låter jätte kul! vi hade också tänkt att vi skulle ha någon form av tipspromenad och då med frågor om oss. Skulle vara kul med tips på frågor...sen ska vi nog ha någon annan lek också men vet inte riktigt vad
Ullen
Antal inlägg: 28
Loggade in: 01 okt 2007
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 10:15
personligen älskar jag lekar av (nästan) alla de slag. För 10 år sedan drog jag och min syster igång en midsommartraditon, vi är ett par familjer som firar ihop varje år. Då vi gjorde en 5-kamp. Numera är inte jag och syrran med längre men tävlingarna har fortsatt, varje år är en familj ansvarig och sedan växlar man.

Vi kommer att ha en liten tipspromenad om oss själv medan gästerna väntar på att vi ska anlända från fotograferingen. Kommer troligen ha frågor som vilken favorit färg har bruden, om brudgummen bara får ta med sig en sak till en ö vad skulle han ta med sig, vart träffades brudparet osv.

finns lite tips har på bröllopsguiden men även på lite andra sidor vad man kan ha för lekar. dessto bättre alla gäster känner varandra ju pinsamare lekar kan man ha. eller så gör man tvärtom, efter en pinsam lek känner alla gäster varandra.
Neaneon
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 17:40
Carina N: jag vill gärna ha mer tips så jag mailar dig! TACK!
-Linnea
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 22:40
Carina N:
Om du har möjlighet... så önskar jag gärna ett mail med från dig :o) // Mia
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 06 jun 2007 17:33
Jag gillar oxå lekar! Det hoppas jag att vi kommer få på vårat bröllop. Vårat värdpar ordnar sånt.
Ett bröllop som vi var på en gång så hade dom en tipspromenad om brudparet och svaren fick vi veta genom att dom fick göra lite praktiska saker. Som tex hamra spikar på en bräda fortast och liknande. Det låter nog inte så roligt men det var det!!! Dom hade oxå skyltar där deras namn stod på och så fick dom räcka upp vilket namn dom tyckte passa in på frågan. Lite luddigt förklarat men jag hoppas ni förstår.
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 08 jun 2007 22:00
Roligt! Tycker ni ska ha det. Har varit på bröllop när de haft det och tyckt det varit roligt. Det har blivit ett samtalsämne. Vad skrev du på den, osv...

Lycka till.

//Jennie
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!