BröllopsGuiden
13 jul 2007 17:52       7 svar    1092 klick

Varannan vatten?

daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Blev sittandes vid youtube och hittade följande klipp på en brud som skålat för mycket, allt filmat av brudtärnan som håller kameran fel. Jag tål inte mycket alkohol och fasar för att det ska bli några glas för mycket så jag blir som denna Tina.

Måste utse nån till alkoholvakt (kanske både till mig och min blivande) som håller koll på att det minst blir varannan vatten i glasen för mig! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Ya3wvry6JoU
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 21:40
Jag tror det är viktigt att försöka få i sig mat under dagen... Jag vet att jag brukar ha svårt för att äta när man är nervös. Se till att tärna eller liknande har nåt till dig att äta, tex när ni fixar håret mm.
:-)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 13 jul 2007 22:00
Jag dricker ingen alkohol alls, men om jag hade gjort det och blivit som Tina hade jag brytit ihop efteråt. Man vill ju inte vara onykter på sitt bröllop
daisy
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 00:06
Nä, precis! En av ens största dagar i livet och så blir det några glas för mycket och så är det kört. Vanligvis så kan jag gärna ta nåt glas vin, men nu kommer det ju att skålas till höger och vänster så det gäller nog att hålla koll och känna efter noga när det ska vara stopp!

Lika stor skräck är att brudgummen i fråga inte riktigt känner att det räcker. Det brukar sällan vara några problem, men vi har pratat mycket om att det är lätt hänt och att det vore fruktansvärt - ens bröllopsnatt ska vara med alla sinnen vakna!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 00:20
I know....
Men samtidigt, vad gör det om du e berusad på ditt eget bröllop?
Var på ett förra våren o bruden var ganska (vad ska man säga) på g, redan vid desserten, men vem brydde sig??!! Det var det bästa bröllop jag varit på o det var en 7helv... fest..... :-) Bara man inte gör någor totalt dumt tror jag att det är ok. Eller?!
daisy
Utloggad
Skrivet 14 jul 2007 00:35
Haha Lenis! Fest ska det bli såklart!!! :-) Jag tänker mer på sånt som att behöva kräkas inne på handikapptoan (det är väl dit man får gå i sin stora klänning under kvällen antar jag) och få fläckar på klänningen...eller att inte minnas kvällen riktigt...eller att somna snörfull när man väl kommer till bröllopsnatten - och sedan vakna med jordens migrän när det är dags för champagnefrukost!

Ska bottna med stadig mat till lunch mm som du skriver. :-)

Här sitter man förresten, mitt i natten är det och jag borde verkligen sova, men "ska-bara" hela tiden! :-) Men nu SKA jag verkligen stänga ner, så nattinatti!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!