BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
15 aug 2007 12:39       2 svar    1882 klick

Äldre brud med hemligt bröllop hur? Hjälp

svea
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 okt 2007
Utloggad
Finns de några mer lite äldre tjejer som ska gifta sig? Har varit gift förut så något jätte bröllop vill jag ej ha, min sambo har aldrig varit gift, så vi har tänkt en vigsel o middag med närmsta familj sen på kvällen lite fest med närmaste kamrat gäng. Men hur??????????? Ekonomi är ju tuff när man har hus o barn.
Taksam för all hälp
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 21 maj 2019
Utloggad
Skrivet 15 aug 2007 14:41
Man måste nog tänka på vad man helst vill lägga pengarna, om det är själva feststället men att man fixar maten själv. Eller kanske lägga mer kulor på klädsel och enklare fest? En kallskuren buffé kan bli bra, billig och kräver inte lika mycket som varm mat. Men som sagt, om det är en pengafråga kan det vara bra att skriva en "prioriteringslista". Kläder kan man ju hyra, eller sy själv om man är kunnig. Eller varför inte köpa begagnat?
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 16 aug 2007 07:39
Hej Svea, när vi bestämt datum för vårt bröllop så började jag inhandla lite då & då. Jag hade ju nästan ett helt år på mej. Då blir ju kostnaderna mer fördelade. Om sen era födelsedagar kommer innan er dag så önska er pengar & säg att ni ska ha dom till något i ert hus, så blir nog ingen misstänksam. Lycka till. Förresten så tyckte jag att jag kände mej något mycket äldre än andra här på bg-sidorna (43) bland alla ungdomar....men sådan härlig tid det varit att "prata" med alla här.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!