BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
21 aug 2007 13:09       12 svar    2988 klick

Hur ska jag få honom att fria?

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
Nasse
Antal inlägg: 33
Loggade in: 08 aug 2009
Utloggad
Jag väntar på ett frieri från min blivand men hur länge ska jag behöva vänta?
kan ni ge mig lite hjälp.
Alternativ Resultat
Jag ger små pikar 100% (23)
Jag säger till honom 100% (23)
Jag friar till honom 100% (23)
Jag ger upp 100% (23)
Nasse
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 08:58
Ví har varit tillsammans i snart två år. Har köpt lägenhet i hop och pratar om förlovning hela tiden men inget händer.
Nasse
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 09:01
Jag tycker att han ska fria ju=( sådär romatiskt, gärna på en strand i något exotiskt land under stjärnonra kanske =) eller på en weekendresa till någon romanisk stad... blir ofta så fel när man får en bild av hur det ska vara. Men han ska först fråga min far om min hand.

Kan ni inte berätta om hur era friererier gick till, nyfiken som bara den!!
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 09:30
Jag förstår att du vill att han ska fria men du värkar ju ha jätte bra förslag på romantiska frierier o det är ju inte säkert att han friar på det sätt som du tänkt dig... ;)
Jag tycker att du ska fria, det hade jag tänkt att göra i år om inte min man friade till mig för ett år sedan i Kroatien på semester.
Jag va så oförberädd fast att vi har pratat om giftemål länge. Han friade på 50m höjd i en Paragliding (han e superhöjdrädd), han sa att han gjorde den turen med mig för att visa att han gör allt för mig oavsett situation :) Sen satt vi på en bänk vid havet o såg solen gå ner... såååå romantiskt! Om jag hade friat så hade jag gjort det på Reggae Festivalen i Upps. i år, om det va möjligt så hade jag gått upp på scenen, men nu blev det inte så o jag tycker nog att min mans frieri va mer romantiskt.
Lycka till o berätta hur det gick o vem som gjorde det!
Mvh Sandra.
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 10:08
Jag "tjatade" läääääänge om att vi skulle gifta oss. Jag friade inte på riktigt för han sa att han skulle göra det.....nån gång. Jag slutade prata om giftemål och då friade han!!!! När jag minst anade det!!! I köket, inte så jätte romantiskt men........han gjorde det!
Vi har varit tillsammans i 10 år och har två barn ihop och så har jag två barn innan så det är ju mest praktiskt oxå.
Mitt råd är att sluta prata om det.......=0)
Trollmamma07
Antal inlägg: 5
Loggade in: 23 aug 2007
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 10:13
Tröttnade på att ge honom en passa pikar som han bara spolade bort. Han har fått pikar hela sommarn av olika folk och tillochmed av sitt ex! Så i måndags gav jag upp, eftersom jag hade känslan av att han aldrig skulle få tummen ur. Så då tog jag tag i saken själv!

Är nog det bästa sättet att få något gjort, det är att göra det själv :)
Nasse
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 11:32
Oj va intressant det är att höra om allas olika frierier.. det finns så många olika sätt och inget som är rätt eller fel.. jag är envis som fasiken (stjärntecken = oxe) så jag vägrar ge mig, sen tänker jag att när det är dax då kommer det.. men man blir ju rätt otålig.. jag har planerat allt och kollat lite på bröllopsresa.. lokal, klänning, kyrka... men sen måste man boka upp sig.. Nästa undran är hur länge var ni förlvade innan ni gifte er?
min pojväns mamma tycker oxå att tiden är inne då vi bott ihop nästan fån dag 1, som inte var meningen utan det bara blev så och allt känns helt rätt.
Varför är det så att min huvud snurrar på med allt det här men han tar det lite lättare, orättvist =( fina bilder Niilo.. verkligen as coolt...
Trollmamma07
Antal inlägg: 5
Loggade in: 23 aug 2007
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 11:40
Vi har varit förlovade snart i 9 månader. Och planerar gifta oss så snart ekonomin tillåter, så okt-08 eller maj-09 typ... Flyttade ihop ca 3 månader efter att vi träffats. Har vart ett par i 1 ½ år.

Av erfarenhet så är ofta inte sånt här lika viktigt för karlarna som det är för oss kvinnor.
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 22 aug 2007 19:26
Fast samtidigt så tycker jag att det spelar väl ingen roll vem som frågar. Det var jag som friade till min blivande, eller snarare så var det inget frieri heller. Han sa till mig efter 3 veckor vi varit tillsammans att han ville gifta sig med mig, men d tyckte jag ju var lite väl tidigt. Men ett år senare kände jag mig mogen för det och jag släpade iväg honom till guldaffären och vi beställde våra förlovningsringar. Sen innan vi fått våra ringar så kan man väl säga att jag tjatade till mig ett ja från honom. Han tyckte då att vi skulle vänta, men jag påminde honom om att han redan friat och sagt åt mig att bestämma ett datum. Det var inte romantiskt nånstans och vår förlovning var inte romantisk heller som man läst att så många haft. Vi var och åt på en dyr restaurang och det var det. Han skulle jobba på natten så vi kunde inte göra så mycket. Fast jag är nöjd ändå. Jag hoppas mer på att bröllopet blir en jätte bra dag. Men även om den dagen inte blir perfekt så blir vi i alla fall gifta och det tycker jag räcker. Jag vill att det ska komma på papper att vi tillhör varandra.
Nasse
Utloggad
Skrivet 23 aug 2007 08:53
Det är just det här med att det finns inget sätt som är rätt eller fel det är upp till var o en hur man vill ha det, känns rätt skönt... men vi kommer att ha en förlovningsfest för familjen. Men det är däremot väldigt svårt när jag tycker på ett sätt och min pojke tycker något annat. Men å andra sidan så är det kanske bättre att ligga lågt tills han tar upp det. Jag LOVAR att berätta för er så fort han har friat och om jag svarade ja då eller om det gått så lång tid så jag hunnit ångra mig ha ha. O j-lar om det inte är romatiskt.. =) nej jag tror absolut det kommer inom en kort tid...
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 14:26
En sak som jag hakar upp mig lite på när du skriver att vi vill att det ska vara såååå himla romantiskt. Klart man vill det. Men faktum är att OAVSETT hur, var, när eller vem som frågar är det JÄTTE ROMANTISKT!
Min söt frågade mig efter att vi hade varit ute en kväll på medeltidsveckan. Jag var lite onykter, varm, svettig och jätte trött och hade gått in i tältet för att sova. En liten stund efter det kommer han insmygande och ville gosa med mig. Och så frågade han. Lite halvt nyvaken frågar jag om han verkligen menar det och han svarar ja. Det gjorde jag med :)
Han hoppar ut ur tälten och berättar genast för alla att vi har förlovat oss. "Bäst att passa på när hon e lite onykter så hon inte kan säga nej" är historien han berättar för alla...
Nu är det inte så att min historia är snukig, men jag tror att desto mindre förplanerad romantik det är desto mer underbar historia kommer det att bli att berätta för alla.
För tänk efter... hur många känner du som har förlovat sig i månskens promenad på stranden?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!