BröllopsGuiden
23 aug 2007 15:03       4 svar    1184 klick

Designa egen ring

Strawberrydream
Antal inlägg: 9
Loggade in: 27 feb 2008
Utloggad
Någon som gjort det och har bilder?
Jag funderar på att designa en egen ring hos en smedja.Jag har gulld från gamla smycken + stenar.
Vad kostade ert smycke? Vad kan det tex kosta när man har eget guld. Han jag tänkte på tar c.a 1000 kr om man har eget guld för själva jobbet + övrig summa om han måste lägga till eget...
Tacksam för svar.
missy
Antal inlägg: 13
Loggade in: 19 maj 2009
Utloggad
Skrivet 02 sep 2007 10:34
Skulle ovå vilja veta, har eget guld. Men vet inte vart jag ska vända mig. I sthlm borde det väl finnas flera, ska smälta ner mammas,mormors och farmors så jag har de kvinnor som betytt mest för mig i min ring.
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 02 sep 2007 12:04
Tror inte det är problem med att hitta någon guldsmed som gör det, vart man än bor. Om du bor i Stockholm så gå gärna till någon lite mindre, inte en stor kedja. Tycker dom verkar mer seriösa o rädda om sina kunder. Lycka till med era ringar!
jessicaochdaniel
Antal inlägg: 34
Loggade in: 13 okt 2007
Utloggad
Skrivet 03 sep 2007 20:46
Hejsan !
Jag gifte mig den 25 aug och designade båda mina ringar själv. Tyvärr har jag inte hunnit få mina foton än. Ett råd till dig om du vill designa själv är att vara väldigt, väldigt, väldigt tydlig med hur du vill ha den. Det är alltid bra att bifoga bilder om man tex har en idé om infattningen, formen på ringen eller stenen. Man kan ju låna lite idéer här och där. Trots att jag tyckte jag var supertydlig så blev det ändå inte exakt som jag ville ha det. Det svåraste var att få dem att kombinera de saker jag ville, ex stenens infattning med bredden på ringen. Om jag skulle börja om igen skulle jag absolut gå på en ring som redan finns och som jag kan prova och se hur den ser ut i förväg. Det är också svårt att föreställa sig hur de ser ut ihop. Bredd och höjd är väldigt svårt att få en känsla för. Hoppas att det går bra för dig! Lycka till!
brud2007
Antal inlägg: 141
Loggade in: 18 apr 2008
Utloggad
Skrivet 06 sep 2007 20:45
du kan se våra ringar i mitt galleri.

kostnaden beror ju helt på hur många stenar och storlek och hur svår fattning.

min ring gick på 7500 har jag för mig. hade alla stenar utom två som jag köpte till och guldet hade jag själv. det som blev dyrt är ju att det är 11 stenar som är infattade.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!