BröllopsGuiden
18 nov 2007 07:47       3 svar    1088 klick

Namedroppa!!

charlotte82
Antal inlägg: 8
Loggade in: 03 jul 2008
Utloggad
Nu har vi suttit och vridit ur oss själva efter ställen att ha själva middagen på, ja vigseln också för den delen.

Sluta väll med att vi bestämmde oss för UffesKorvmoj innan vi somna.

Men ärligt asså. Jag hade tänkt att vi skulle gifta oss i Rådhuset men när ja kolla upp de så håller dom på att bygga om det så vill vi verkligen gifta oss där så får vi vänta till 09 och det vill vi ju inte.

Amaranten ligger bra till på våran lista. Men i sånna fall, vart ska man ha sin lilla vigsel då? På trotoaren? Hihi nej de funkar ju inte!

Sen kom vi på att kanske kan man dra ut till Djurgården. Kanske vigas i Rosendahls trädgårdar eller slott. Men så börjar ja känna att de inte är det perfekta stället ändå.
Villa Godthem är ett ställe vi skulle kunna tänka oss också... Njuda alla på plankstek och glutta ut över Djurgården. Men det känns inte heller 100% rätt.

Det jag vill är att det ska vara i stan. Vigas någonstans och sen äta på nägot stäle i stan.

Under Vigsel och middag så kommer enbart de närmaste vara med, ca 30-40 pers. Efter middagen så får dom av den äldre generationen åka hem om dom inte orkar mer och vi kan sluta upp med andra vänner och typ fortsätta kvällen som en utekväll.

Men jag måste verkligen bestämma vaaaar??

Help me! *kiss*
Helena K
Antal inlägg: 16
Loggade in: 05 apr 2008
Utloggad
Skrivet 18 nov 2007 09:55
Några ställen jag kom att tänka på är Cedergrenska Tornet www.cedergrenska.se och Fåfängan mitt istan www.fafangan.se
Fast på dessa platser både gifter man sig och har festen, inte riktigt vad du frågar efter...Hasselbacken på Djurgården är också fint som festplats. Det brukar ju gå att få vigseln var som helst egentligen och sedan åka vidare till en restaurang. Nurnberghuset på söder har en fin innergård
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 18 nov 2007 19:48
Skansen.... Grönalund... Lejonbacken vid slottet... Vita bergs parken... Haga parken, nedanför Koppartältet finns en fin paviljong.... Kungsträdgården... Parken utanför medeltidsmuseet vid Norrström, Helgeandsholmen tror jag att det heter... Mitt i Gamla stan... Riddarholmen... Fatbursparken på söder...

Hoppas att ni finner just ert ställe!!

// Mia
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!