BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Pyssel Starta ny tråd
28 nov 2007 21:07       4 svar    2797 klick

Teckensnitt/typsnitt

080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Hello! Undrar om någon snäll brud här kan tipsa mig om fina "teckensnitt"..jag har så tråkiga stilar på min dator..har hört att det ska gå och ladda ner från nätet. Font eller va det heter..är urkass på hur man gör sånt! Är det någon som har gjort det eller vet hur man gör???tacksam för svar!!så man kan skriva lite fint i festprogram etc...
Bride2009
Antal inlägg: 17
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 28 nov 2007 22:13
Jag kan rekommendera www.dafont.com . Har själv använt mig utav teckensnitt därifrån för våra inbjudningskort. Hoppas att du hittar något som passar.
/Anna
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 29 nov 2007 21:39
Jag laddade hem teckensnitt därifrån, men förstår sen inte hur jag ska använda dem... *blush* Hjälp!
marinaandreas
Antal inlägg: 77
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 30 nov 2007 08:13
Du måste spara ner dem i mappen "Teckensnitt". Den ligger hittar du i Kontrollpanelen.

Öppna zip filen och kopiera teckensnittsfilen (Filtillägg otf eller ttf) och klistra in den i Teckensnittsmappen.

Jag tror att det måste vara ett True Type format för att det ska fungera bra i Word och liknande program (.ttf) men jag har lyckats spara in ett otf också, men det fungerar inte lika bra.

När du har gjort detta ska det bara vara att öppna Word och börja laborera. Jag skickar med en bild på en variant som jag har börjat att fixa -den är dock inte klar - men kan kanske fungera som lite inspiration.

Hoppas att det går bra!

Mvh Marina
maraso
Antal inlägg: 37
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Skrivet 30 nov 2007 12:07
Det var som sagt mycket att titta på i Dafont, blev helt inspirerad och hittade den font som jag har länge, länge, länge sökt. Tusen tack!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!