BröllopsGuiden
16 feb 2008 15:43       12 svar    2041 klick

dyra fotografer

anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Nu har jag varit och kollat upp vad kde kostade att anlita en fotograf och jag höllt på att få en CHOCK det var riktigt dyrt, så nu har jag skippat den tanken . Vi tar själv kort med någon som åker med ut på fina ställen och fotograferar istället . tex Tylösand, någon park mm Så kan man göra en stor bild istället med massor av bilder från bröllopet istället som jag såg sen hos någon som framkallar foto. Tror det blir en super idé, kan vi lägga mer pengar på något annat. Vad tycker ni
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 15:59
Vi skippar oxå fotografen. Att det kostar några tusen hade visste jag redan innan och tänkte att det var dyrt men det blir ju bra bilder... sen insåg jag att man typ inte fick några bilder! Alla ställen jag kolla på där fick man på sin höjd 10bilder för 4-5000kr! Dessutom tycker jag inte att de flesta fotografersbilder är speciellt WOW bra för att man ska betala så mkt för dem. Jag och mina kompisar har tagit MKT bättre kort på varandra än vad jag har sett i flera fotografers gallerior.

Tur som för oss känner vi flera stycken som är typ hobby fotografer. Dessutom så ska vi be alla som kommer att ta med sig sina digitalkameror till bröllopet. Alla som gör det ska få en tom cd skiva som de sedan får bränna alla bilder de tog och ge oss. Utav alla tusen bilder som kommer tas är jag helt övertygad över att vi kommer att få flera bra bilder :D
Duffy
Antal inlägg: 259
Loggade in: 14 jul 2013
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 15:59
Vad har du fått för pris på fotograferna då?
Jag fick ett jättebra pris tycker jag... 5000:- då de tar i 4-5 timmar. Kolla min blogg, jag har skrivit om det där.
Jag skall även lägga upp hemsidan till hennes sida på mina favoritlänkar.
anemon
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 17:58
Det var ett super tips att ge alla vars sin cd sen som de kan bränna över sina bilder och jag håller med dig att det är nog lugnt att några foto blir bra
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 18:26
Det är ju klart att det fotografierna är en av dom sakerna som verkligen finns kvar efter bröllopet. Och var det nu inte så att jag har flera vänner som har fotograferat i flera år som hobby så hade jag nog funderat en gång till om det kanske inte gick att skrapa fram pengar. Iaf till en studiobild eller två. Men nu vet jag vilka underbara bilder de kan fånga så jag litar på dem till fullt :)

Kan tom dela med mig av en hemsida som en av mina hobbyfotograf vänner har. Kan vara kul att se om ni tycker bilderna är lika vackra som jag tycker :)

Kolla här:
http://draken.cjb.net/
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 23:23
Vi har bett en kompis ta bilderna, men hon är jätteduktig och skulle kunna arbeta som fotograf
anemon
Utloggad
Skrivet 17 feb 2008 10:24
Vilka fina bilder det var på sidan. Ja då förstår jag att ni inte behöver vara oroliga för fina foto. Tror att det kommer att blli jätte många fina kort på oss med från alla kamror som våra gäster har.
Henke
Antal inlägg: 1
Loggade in: 05 sep 2008
Utloggad
Skrivet 27 maj 2008 16:20
Ville bara varna för alla som vill mer än dom kan på modellbilder.se

Jag tycker att kan man lägga en massa tusen på en klänning/kostym man har 1 eller 2 dagar så kan man lägga ett par tusen på ett par fina bilder som varar hela livet :)
StilBild
Antal inlägg: 2
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 09 nov 2008 12:24
Lättast är klart att kolla upp fotografen tidigare. Alla har inte backupkamera på modellbilder.se. Alla är inte beredda att fotografera även om det regnar litet ute.
Hade själv en man i förra veckan som ville gardera sig genom att fråga ut mig om mitt tillvägagångssätt osv.
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 09 nov 2008 23:32
Vi tog bilder hos fotograf för det är ju en av få saker man har kvar efteråt. Tycker att det var värt det. Hade vi haft mer pengar hade jag gärna haft fotografen med hela dagen, men man kan inte få allt ;)
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 02:05
HEj jag gifte mig den 5 juli ochhade hade alla mina släktingar, har 7 syskon, 6 kusiner, alla kompisar, både mina och min mans..och alla hans kompisar...ja ungefär en 150 st... och jag anlitade en fotograf visst hon var dyr...25000 för en halv dag samt att jag fick alla bilder hon tagit under dagen som hon ansååg var bra och det blev 500 st.
I efterhand kanjag inte vara gladare...för av alla 100 vänner och deras kameror så har INGEN lyckats ta såna bilder som fotograferna... med på köpet när vi "hyrde" henne fick vi en till lärling typ..som var suuuuuuperduktig...och har jobbat med alla stora designers...
så mitt råd..om bilderna är VIKTIGA så är bilderna värda alla pengar i världen..
är bilderna inte så viktiga låt nära och kära ta dem:)
Men som sagt,,har granskat sååå många 1000 tals bilder och möjligtvis är 20 av 1000 st så där underbara:(
men fotografernas 500 var 500 superbraoch ca 200 kanonsuperduperfina...:)
Lycka till och jag önskar er att underbart bröllop

kramar
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 15:31
Vi betalar en tjej som är en skicklig hobbyfotograf med systemkamera 2600 kr för ca 10 timmar (med rast och mat) ink. framkallning och att vi har rätten till alla bilder... 3000 kr hade varit mitt absoluta max, det är ju trots allt många gäster som tar också!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!