BröllopsGuiden
16 feb 2008 20:05       4 svar    1944 klick

Bordsplaceringstavla

Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Jag har läst här någonstans (och till och med frågat hon som skrev) om en bordsplaceringstavla i metall där namnen fästes med magnet eller något...men jag kommer inte ihåg mer än så. Dessutom hade den tjejen redan gift sig sedan ganska länge så hon är nog inte inne här så mycket längre. Det jag funderar äver är en smart och snygg lösning till bordsplaceringstavlan som ska gå att ändra in i det sista...finns det något som heter "magnetpapper" eller har smittats av Nija Turtles (sonens) fantasi???
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 20:09
Vet inte om det finns något som heter magnet papper.

Däremot är ett liknade förslag att man ska ha bordplaceringen på en anslagstavla. Klä in den i nått snyggt typ så kan man nål upp alla namnen med snygga nålar. Jätte lätt att flytta runt dem sen :)
maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 21:47
Till vissa lamineringsmaskiner finns det magnetlaminat att köpa. Så framsidan lamineras och baksidan är magnet.
Annars har du i mitt bildgalleri ett exempel där jag använder nålar på en sammetsbeklädd tavla.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 17 feb 2008 04:25
Det var jag som hade så på vårt bröllop.
Pappret beställde vi på Inkclub. Var inte så dyrt. Viktigt är att sätta upp namnskyltarna direkt på tavlan annars så rullar det ihop sig. Metalltavlan är en anslagstavla från IKEA. Hjärtanen har vi gjort själva av gips och spräjfärg. Våran tavla stod ute då det regnade och fick flyttas in, det är därför som vissa har blivit lite gråa och sitter snett. Man kan dekorera tavlan mycket mer, men den ska bara tittas på en gång, så vi la ner mer jobb på utseende på andra saker istället. Lycka till!!
// Mia
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!