BröllopsGuiden
03 mar 2008 21:50       8 svar    3374 klick

Klänning med kort ärm?

gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Söker med ljus och lykta efter en klänning med en liten ärm. Numera verkar de flesta klänningar vara axelbandslösa (eller i bästa fall ha smala axelband), men för mig som "begåvats" med en byst modell större (jo, tänk er en donna som närmar sig 40 och har 70E i bh-storlek bärandes en axelbandslös klänning. Tjena...) så behövs en liten ärm. Nån som kan tipsa om en sådan klänning?
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 03 mar 2008 22:06
ska det var massor med kjol eller ska det vara en rak eller spelar det ingen roll bara det är en liten ärm ? hittade en men jag vet inte om det är det du är ute efter..
höstbrud
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 sep 2008
Utloggad
Skrivet 03 mar 2008 22:36
Jag ville precis som du ha klänning med ärm, men det var svårt att hita! Gå in på www.theperfectgowns.com, har just beställt min klänning därifrån, de har flera olika. Dock i USA... Sedan finns det någon klänningsaffär i Helsingborg med internetbutik och de vet jag också hade någon klänning med ärm.
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 04 mar 2008 10:26
Tack för svaren! Jösses, det finns så många fina klänningar... Men som sagt, det måste vara en liten ärm eller dylikt. Breda axelband är också fint, men eftersom mina överarmar matchar min byst (familjen kallar mig "bicepskvinnan" *angry*), så vill jag nog ha något som döljer det värsta. Sedan har jag lite fler önskemål, nämligen att det INTE ska vara något släp (men gärna lite utställd kjol), och allra helst vill jag ha vad jag kallar prinsessliv (på engelska tror jag det kallas basque). Men jag ska plocka med mig min blivande svägerska till ett par affärer i Karlstad nästa vecka, så får vi se om vi kan hitta något. Annars får jag väl höra med någon syateljé om de kan hjälpa mig.
Hella
Antal inlägg: 49
Loggade in: 30 okt 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 17:36
I senaste numret av bröllops guiden (som du kan bläddra i här) finns en jättefin klänning med kort ärm på sidan 57. ta en titt! *thumbsup*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!