BröllopsGuiden
06 mar 2008 10:34       6 svar    1789 klick

Hemmagjort

MajaMaria
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 jan 2009
Utloggad
Någon som skall binda sin egna bukett?
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 11:04
Jag vill göra det! Tycker sånt är kul! Men det är ej bestämt än.
Anna
Antal inlägg: 71
Loggade in: 08 feb 2010
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 11:15
Jag blev lite sugen när jag såg förra bröllopsbonanza när hon snörde ihop fyra stora hortensiabollar i vitt med sidenband, blev så hiiiiimla fint och romantiskt men jag vet inte, läste ngnstanns här att det ska visst betyda ngn form av otur men jag vet inte vad, och skrockfull som jag är så blir
det nog till att beställa en :-)
amor aeternus
Antal inlägg: 50
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 11:21
Enligt traditionerna är det mannen som ska fixa med buketten, så ska vi ha det tror vi.. vi har inte bestämt oss än, men han har fria händer. Han får välja vad han vill att jag ska hålla i så det kanske inte blir en blomma ens.

Men om det blir blommor ska han köpa blommorna och få hjälp att binda den.
Blåbrud
Antal inlägg: 159
Loggade in: 26 okt 2008
Utloggad
Skrivet 06 mar 2008 12:34
Jag provade att göra en bukett av hortensia, det var inte så lätt. skaften var ganska korta, och det blev ett tunt handtag att hålla i. ( Kändes som om buketten gungade i handen) Formen blev dock rätt ok. men jag tror inte att jag ska göra buketten själv ändå, det är nog jättesvårt att få den så där superfin som man vill ha den. Men på Gamman.se finns bra instruktioner att göra andra slags buketter om man är lite händig.
MajaMaria
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 jan 2009
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 13:51
Jag har funderat på rosor...eller liljekonvaljer om de finns att få tag på i maj? Skall garanterat göra min egna bukett, då jag vill vara kreativ samt hålla ner kostnaderna...
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 07 mar 2008 18:16
Vad duktiga ni är som gör egna buketter :)
Undra om jag ska be min mamma göra min + tärnans. Tänkte om man köper en brudbuketthållare med oasis. Hur får man blommorna att fästa i hållaren?
Räcker det att man bara sticker in blommorna i brudbuketthållaren, utan lim?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!