BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
04 apr 2007 17:07       9 svar    2092 klick

Önskelista?

JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Hur många har gett gästerna tillgång till önskelista?

Vi beslutade att göra det, men ändå känns det lite konstigt. Känns nästan som man tigger och så är det verkligen inte menat.
Vi vill bara inte ha massa prydnadssaker som vi ändå inte vill ha.

Hur har ni gjort?
Eller tänker kring detta?

/Jennie
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 17:21
visst är det bra med önskelista! Ni kan lämna in den på exempelvis Cervera i stan där du bor och hänvisa era gäster dit! Eller kan du lägga den här på nätet och hänvisa till den!

Det är ju bra för att undvika att gästerna köper likadana presenter!
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 17:26
vi har bara önskat oss pengar. vi har sagt detta till våra föräldrar som sen kommer berätta vidare för släkten. våra vänner har vi redan berättat det för. dock så finns det några som tycker det är så tråkigt... men jag har iaf sagt att det är det vi vill ha och absolut inga prydnadssaker och dyl så jag hoppas gästerna tar hänsyn till detta.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 21:08
på inlagan till våra inbjudningar har vi skrivit dit en superfin liten ramsa (som någon annan duktig människa har hittat på!) den går ut på att vi har allt vi behöver, men gärna tar emot bidrag till bröllopsresa... man kan väl också önska sig pengar till upplevelser att göra som nygifta! eller konservering av brudbuketten!
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 21:13
här kommer ramsan...

vi tänkte ge er ett litet tips

på hur ni problem m bröllopsgåva löser vips

vi har tänkt och funderat

och vårt innehav av husgeråd studerat

vi har redan brödrost, silverfat och vasar

och allt annat man kan tänkas behöva i klasar

man kan snabbt konstatera

att vi inte behöver mera

vår högsta önskan är att på smekmånad resa

men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa

vi skulle därför hellre mottaga

ett litet bidrag till denna saga

vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla

skänk oss en slant så att vi vår önskan kan uppfylla
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 04 apr 2007 21:27
Så bra den ramsan var! Ja, konstigare än så behöver man ju inte göra det! Det är väl jättebra att istället önska sig ett bidrag till sin bröllopsresa eller en annan upplevelse man kan göra tillsammans!
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 05 apr 2007 09:06
Jag gör så att jag i inbjudan skriver att om man vill ha hjälp med tips på present så kan man ring/maila vår tärna. Hon har sen fått en önskelista från oss och håller koll på att hon inte säger brödrost till alla gäster...
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 19 apr 2007 08:49
Vi har en bröllopshemsida för våra gäster. Där har vi en önskelista som mestadels består av upplevelsebidrag till vår bröllopsresa. Dvs pengar!
Sen har vi önskat oss några saker, glas och sånt, som vi sparar på, för de som inte vill ge pengar.

Vi tror att det känns roligare för gästerna att ge pengar till något speciellt som hyra av bil, middag på strandpromenade, champange på flyplanet eller liknande istället för bara pengar rätt upp och ned. Det skulle jag tycka i alla fall :)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 19 apr 2007 13:12
Vi kommer att skicka med info om vad vi önskar oss med inbjudan så folk vet.
Vi vill bara ha bidrag till vår resa så det är inte så svårt.
Min mamma har en förkärlek att köpa handdukar och lakan vilket jag def inte behöver fler av
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 19 apr 2007 14:24
Vi har lämnat in önskelista på duka och verner&verner!
Vi får dessutom 10% Av allt dom köper som dom gör om till presentkort! som en liten gåva från affärerna!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!