BröllopsGuiden
31 dec 2006 13:19       7 svar    1344 klick

Budget eller stort och pampigt?

sanwan
Antal inlägg: 4
Loggade in: 14 jan 2008
Utloggad
Jag och pojken har ett möjligt datum för bröllop nu...ett år fram. Vi är två studenter, vilket innebär att det är lite tunt i plånboken. Hur ska man ordna ett bröllop som är budgetvariant utan att det blir trist? Och vilka ska man bjuda i första hand om man har en släkt på 50 pers bara här i sverige?
josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Skrivet 01 jan 2007 14:06
Budgetbröllop - det blir till att fixa själv, gör det själv knåpande med hjälp av vänner och släkt. Fördela också alla inköp under året så märks det inte så mycket. Allt beror förstås också på nivån på bröllopet. Ett enkelt bröllop behöver inte kosta så mycket. Trist kan ett bröllop aldrig bli! Bröllop är roligt!
sanwan
Antal inlägg: 4
Loggade in: 14 jan 2008
Utloggad
Skrivet 01 jan 2007 18:24
:) Jag vill ju att hela släkten ska vara med, men samtidigt är jag väldigt rädd för att det ska bli kaos då de två släkterna träffas. Mina och hans föräldrar är la gränsen...men sen kommer nog inte mina far och morföräldrar och hans far och morföräldrar kunna förstå varandra...hmmm. Jag vill ha ett stort och pampigt bröllop, men samtidigt räds jag de svårigheterna som kan komma att uppstå mellan våra släktingar!
underdoggy
Antal inlägg: 2
Loggade in: 13 feb 2007
Utloggad
Skrivet 13 feb 2007 16:24
Man kan ju tänka sig att folk får betala för sina kuvert! De flesta borde ju ha full förståelse för det när ni båda är studenter.
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 14 feb 2007 08:45
Istället för bröllopspresenter önskade vi oss bidrag till festen av våra föräldrar!

De tyckte det var jättebra, eftersom vi är mellan 30-40 och inte behöver så mycket grejor till hemmet!
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 14 feb 2007 12:04
Ett alternativ är ju att bara ha dom allra närmaste med på vigseln och bröllops-
middagen. Och att senare ha en jättefest för allra andra. Istället för presenter så kan man ju önska sej festen som present.Det blir nog väldigt billigt om inte annat.
Hoppas ni kommer på något bra alternativ.
Kram från Monica.
Aibhlin
Antal inlägg: 18
Loggade in: 08 maj 2012
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 17:36
Vi kommer ju köra på budgetvarianten där gästerna får ta med sig sin egen mat och grilla, samt egen alkohol. Vi har helt enkelt inte råd att stå för mat och dryck till alla våra gäster.
På så sätt behöver jag inte oroa mig för maten och alla får något de tycker om! (och så blir det billigt också såklart..)
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 12 apr 2007 20:47
budgetpampigt! :-)
bjud i första hand dom ni absolut känner att ni vill ha med. resten kan iaf få komma till själva vigseln. gör mat och tårta själva, strunta i band och festlokal utan var utomhus i en fin trädgård. det finns många saker man kan spara in på men för den skull få det riktigt underbart!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!