BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
26 mar 2008 08:59       3 svar    1029 klick

Tips

Mrs CJ
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 jun 2008
Utloggad
Hej,
jag och min sambo ska gifta oss i oktober i år. Ska bli jättespännande men det finns ju tusentals saker att ta ställning till. Bla hitta en borgerlig vigselförrättare som passar. Tänkte höra om någon av er har tips på någon bra vigselförrättare som ni har haft. Vore jättetacksam för ev tips eftersom det är en så pass viktig sak, vill inte bara plocka ett namn ur listan på måfå.

Ha det gott!
/Mrs CJ
ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Skrivet 26 mar 2008 18:15
Hejsan
Vi ringde till kommunens växel, sa vad ärendet handlade om, nämligen borgerlig vigsel. Blev kopplad till berörd person. Hon var supertrevlig. Hänvisade oss till sidor på kommunens hemsida, namnlista med de som utför vigslar hittade vi där.
Vi valde en genom rekommendationer, samt tog en backup ifall "ordinarie" var iväg på politiskt uppdrag.
Listan vi valde ifrån var politiker o det kan hända att de får andra uppdrag just den dag ni har bokat för vigsel. Att utföra vigslar ingår inte i deras vanliga uppdrag utan det gör de "vid sidan om".
Rörigt svar, hoppas du förstår
Mrs CJ
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 jun 2008
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 08:25
Glömde självklart skriva att det är i Stockholms kommun vi ska gifta oss :). Jag har hittat listan över vigselförrättare men det är just det här att välja någon av dem. Hur vet man att man väljer rätt person. ThereseL - ska ni använda en vigselförrättare från Stockholms län? Förresten, en annan sak - om man vill vigas någon annanstans än i Stadshuset/Rådhuset, tillkommer det några kostnader för vigselförrättaren? Många frågor :).
ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Skrivet 27 mar 2008 10:25
Vi ska gifta oss i trädgården, det var inga problem. Det kostar inget.
Försök hör dig för om du har kompisars kompisar, släktingar som har en aning om dessa personer som ni har på listan.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!