BröllopsGuiden
30 mar 2008 23:12       7 svar    2037 klick

Önskan om "bidrag" hur skriva

casi
Antal inlägg: 39
Loggade in: 05 jul 2009
Utloggad
Hej! Nu behöver jag Er hjälp igen.
Håller på med vår inbjudan och har kommit till problemet att vi tänkte önska oss "bidrag" till en resa.
I inbjudan har jag skrivit att vi helst av allt önskar oss att gästen kommer och därefter ett bidrag till en resa( ja inte nu ordagrant så utan lite med rim och så.) Men så tänkte vi att man kanske tycker att det är pinsamt att sätta in en summa eller lägga en summa i ett kuvert. ( där vi ser hur mycket/lite varje gäst gett) Så vi hade funderingar på om man kan ställa en "urna" eller liknande på presentbordet, där man som gäst då kan lägga i valfri summa på plats. Är det Ok att göra så??? Vad tycker Ni?
Om det är det så tänkte vi informera gästen om att den möjligheten finns redan i inbjudan. Hur skriver man då? Har Ni några bra tips. Tacksam för alla tips och råd i detta läge har kört fast helt. *hmm*
Alven
Antal inlägg: 17
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 03:33
Hej!
Vi gjorde så att vi skrev inget på inbjudningskorten och så sen när folk ringde och osa frågade nästan alla vad vi ville ha och då sa vi att köp mycket i baren för alla pengar går till vår smekmånad, så vi får se hur mycket det blir (vi gifter oss den 24 maj 2008)

Så kör på med urna och bara tala om det!

Det är OK att gör allt på sitt eget bröllop....
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 07:08
Vilken kanonidé! Vi är lite äldre och har redan allt man kan tänkas önska sig i presentväg, så vi är mycket mera intresserade av ett bidrag till vår husrenovering. Med andra ord har vi tänkt be om lite pengar istället för saker, men så var det ju det här lite känsliga med hur mycket var och en ger. Det där med en urna var en riktigt bra idé, så jag tror att jag knycker den från dej. Jag kommer inte riktigt på hur du kan uttrycka dej i inbjudan, men om jag får fundera lite så kommer jag nog på något. Håll fast vid idén så länge!
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 18:03
vi skrev inget i inbjudan, men vi har skrivit på vår bröllopssida att vi önskar oss presentkort på en resebyrå. Svarar samma sak för dem som ringer och undrar.
Känns inte alls dumt, har förstått att många gör så nu för tiden, då man ofta redan har allt. 8)
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 19:32
Ni kan också be gästerna lämna sitt bidrag i ett vitt omärkt kuvert, så vet ingen hur mycket nån ger.
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 31 mar 2008 22:40
Det finns ju oxå dom som skaffar sig ett bröllopskonto och ger ut numret till alla gäster så får de sätta in hur mkt de vill. Då vet man inte heller hur mkt som kommer från vem och dessutom så slipper man ha en massa pengar stå och skramla på bröllopet.
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 01 apr 2008 11:49
jag skrev
"som ni vet har vi ju varit ihop ett bra tag nu, och hunnit köpa det vi behöver. Så istället för en massa Tingel och Tangel så önskar vi oss present kort på Resia så vi kan åka på en smekmånad till hösten"

Resia sammarbetar med alla stora resebolag så jag tyckte det kändes mycket bättre att folk får köpa presentkort istället för att ge pengar.

Men din urna idé är ju jättebra!
toljamo
Antal inlägg: 1
Loggade in: 25 maj 2008
Utloggad
Skrivet 02 apr 2008 17:01
Ivåran familj så brukar vi ha en låda som alla kan lägga valfri summa i utan att nån behöver veta vem gav hur mycket eller hur lite..sedan får den som gifter sig (eller fyller år) göra va de vill med pengarna men oftast har vi utanonserat vad "lådan" ska gå till..ni kanske kan skiva att "gåvolåda" finns att fyllas istället för brödrostar å annat som sammlar damm
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!