BröllopsGuiden
01 apr 2008 20:45       4 svar    1696 klick

Kusinens okända pojkvän

maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
OSA var sista dagen igår. Fick idag veta av vår värdinna att min kusin frågat om hon får ta med sin pojkvän som vi inte känner till att hon har. Eftersom det stod "inbjuder Er" i inbjudan hade hon frågat om det var okej att hon tog med honom. Vi har ju förtryckta kort så står det i alla kort. På kuvertet till inbjudan står bara min kusins namn. Värdinnan hade svarat att det måste vi, brudparet, bestämma. Kusinen lovade att höra av sig till oss och fråga.
Lite ledsen blir jag för inbjudan skickades ut 3.e januari. Om vi "missat" att hon hade pojkvän som hon vill ha med så skulle hon kontaktat oss direkt tycker väl jag... Inte 2 dar innan OSA går ut.

Dilemma, hur har ni gjort med liknande situationer? *cry*
tinber
Antal inlägg: 109
Loggade in: 07 jun 2011
Utloggad
Skrivet 01 apr 2008 20:49
Min blivandes systerdotter vill ta med sin pojkvän som hon nästan precis har träffat. För det första vet man ju inte ens om det kommer hålla fram till augusti då vi gifter oss så vi har sagt att han får komma på festen efter middag eftersom vi liksom ni addreserat bara till henne
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 01 apr 2008 20:54
Ja, jag håller med! Förstår att du tycker att det är jobbigt när hon hör av sig så sent! Men hon kanske tycker att det känns jobbigt att fråga och därför gått och dragit på det. Så kan det ju vara... Har inte en precis lika dan situation, men en kompis till mig träffar en kille som jag fick träffa för första gången nu i helgen. OSA har redan gått ut och det är enbart hon som är bjuden i inbjudan. Men jag sa till henne att han är varmt välkommen om hon känner att hon vill att han skall komma. Hon skulle fundera på det, men hon blev väldigt glad över att jag frågade. Hon hade inte räknat med det sa hon, och hon frågade flera ggr om jag var säker på om det var ok. Känns bra att erbjuda honom att komma, han kan inte ta illa upp att han inte varit bjuden från början för deras relation är ganska ny. Får se hur det blir.
Men som sagt, jag förstår ändå dig, tycker gott att hon kunde frågat er mycket tidigare! Hur ska ni göra nu då?
Lycka till!!
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 02 apr 2008 09:07
Hmm, lustigt att det här skulle komma upp...
Jag har en styvbror, jag bjöd honom och hans flickvän och nu har de gjort slut. Då trodde jag väl kanske att det bara skulle bli han som dyker upp men nähä, döm om min förvåning när han säger att han nog ska kunna hitta ngn tills dess...
OBS! Vi gifter oss 6/6. Känns kanske inte som om han kommer kunna hitta en etablerad flickvän tills dess möjligen en flört eller en date.
Nu kommer ju inte detta att påverka antalet gäster men jag tycker det känns konstigt att han ska ta med någon som vi definitivt inte känner och som han knappt har lärt känna..

Knasigt. *ermm*
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 02 apr 2008 19:10
Fattar liksom inte hur man kan vilja ta med en flirt/date på ett bröllop!!? Lite ego får jag säga, brudparet bjuder ju oftast in närmaste vännerna,.. Hmm
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!