BröllopsGuiden
18 apr 2008 09:48       8 svar    1493 klick

Fruktfat

höstbrud
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 sep 2008
Utloggad
Vi funderar på att istället för bröllopstårta duka upp ett tjusigt fruktfat i olika våningar. Någon som har erfarenhet av detta och tips på vilka frukter som skulle kunna passa?
Jennifer75
Antal inlägg: 105
Loggade in: 25 jun 2008
Utloggad
Skrivet 18 apr 2008 10:49
Måste säga att det låter som en jääääättebra idé och hade jag inte redan beställt mina tårtor hade jag nog snott den...

Om jag hade gjort det hade jag nog haft:
Jordgubbar
Passionsfrukt
Ananas
Päron
Vindruvor

Som sagt bra idé!!
Snart fru F
Antal inlägg: 160
Loggade in: 04 aug 2008
Utloggad
Skrivet 18 apr 2008 12:39
Jätte bra ide´. Vi kommer att ha tårta. Iden med fruktbuffe´är så bra. Man kan ha alla möjliga frukter. Kivi, meloner, vindruvor, stjärnfrukt mm. Har sett på fester att man har gjort ett berg av olika frukter. Ett tips är att man bygger med kartonger under duken och ställer fruktfaten på sen och då kommer fruktfaten i olika nivåer. Vill man, så kan man också ställa dit chokladkartonger som man öppnar. Det har jag sett.
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 18 apr 2008 12:57
Jag tillägger lite frukt:

Psysalis
Björnbär
Amerikanska blåbär
Hallon
Melon av olika slag
Kiwi
Persika
Fikon
Exotiska frukter

Samt några fina chokladbitar här å var, det är oxå dekorativt att sticka ner några blommor i faten, tex likadana som du har i buketten. *thumbsup*
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 16:28
Varför inte hyra en chokladfontän och ställa bredvid så blir det ännu lyxigare? Mmmm..... perfekt att doppa fruktbitar...
höstbrud
Antal inlägg: 26
Loggade in: 18 sep 2008
Utloggad
Skrivet 04 maj 2008 21:51
Helt ok, jag tycker också att det är en lysande idé men det visade sig att vi inte riktigt tyckte likadant...han ville ha en lättare dessert och mer traditionell bröllopstårta medan jag som älskar efterrätter gärna tar något smarrigt då och sedan ett läckert fruktfat...hm jag tycker iförsig också om tårta vi får se hur det blir! Tack för tips på frukter iaf!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!