BröllopsGuiden
20 apr 2008 19:43       9 svar    2576 klick

naglar

wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Hej! Är bara nyfiken på om ni ska gå och göra i ordning era naglar? Ska ni ha lösnaglar eller bara manikyr på era egna i så fall, och hur långt innan gör ni det?
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 20 apr 2008 19:48
jag ska fixa fransk nagelförlängning, då jag tycker det är så snyggt. Sedan så har jag så sköra små naglar som inte är nå fina, det är därför jag fixar förlängning. Hade jag haft tjocka fina välformade naglar hade det nog blivit en ljusrosa lack som matchar färgtemat :)

Jag kommer fixa naglarna någon av dagarna innan hade jag tänkt :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 20 apr 2008 19:54
Jag ska absolut göra mina naglar.. Har gjort det " på riktigt" en gång förut (studentbalen) och kände mig verkligen fin! Har mina egna naglar och förstärker dem tror jag.. Mina är redan långa men det är så fint när de blir lite tjockare och så.. Kommer att ha fransk manikyrlack som jag tycker är klart finast.. Sen har jag sett en bild där de har två klara pärlor på varje finger som följer "linjen" mellan vit och rosa.. Jättefint! Har sett att många brudar har ett par pärlor på bara ringfingret.. Det är också fint!

Kommer nog göra det 3-4 dagar innan, då hinner man vänja sig och det är ingen risk att det hinner bli förstört.

När jag gjorde naglarna sist lovade hon att de skulle hålla i 3 veckor så jag gjorde dem en vecka innan balen för att det skulle hålla även till studenten en vecka senare.. Tyvärr gick ett par sönder innan.. Så man måste nog tänka på att inte göra det för tidigt i allafall!!!

Känner mig glamorös i sådana naglar och det är precis den känslan jag vill ha när jag känner och tittar på mig själv "dagen D"!
wifetobe
Utloggad
Skrivet 20 apr 2008 21:48
Ja, visst är det snyggt med fixade naglar! Speciellt vid ett sånt här tillfälle när man får visa händerna mycket när folk ska se på ringen, och man kanske fotar händerna också! Vet inte vilken typ av behandling jag ska göra. Vad kostar det ungefär, har aldrig gjort detta innan :)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 20 apr 2008 23:17
Vet att den tjejen jag gjorde det hos höll på att lära sig.. Betalade 450 kronor då och det var tydligen billigt.. Finns en tjej här hemma nu som håller på att lära sig och då tar hon 200 kronor- alltså tar betalt enbart för materialet.. Så det kasnke kan gå loss på 600 eller nåt beroende på vad man vill ha.. Har man fina egna naglar och bara vill göra en manikyr borde det ju bli billigare...
Lena78
Antal inlägg: 92
Loggade in: 19 aug 2009
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 08:36
Det är supersnyggt med långa fina naglar antagligen blir det franskmanikyr.
Problemet är bara att jag som har haft korta tunna naglar hela livet, har lite svårt att vänja mig i början. Stöter i naglarna hela tiden dom första dagarna kan inte käppa upp jeansen när jag skulle på toan fick lära mig att skriva på tangentbordet med en helt ny teknik. Så jag tänkte fixa naglarna ca 1 månad före då hinner man vänja sig och så fixar jag till dom någon dag före bröllopet. (Kostar bara mycket pengar första gången sen är det inte lika dyrt att fixa.)
Om du har långa naglar själv, så är det ju bättre att bara fixa dom för naglarna blir helt kassa när man tar bort lösnaglarna.
Mina egna naglar hade ju liksom växt ut under lösnaglarna, så när jag för första gången hade egna långa naglar själv så var dom så tunna och spröda att dom gick sönder med en gång, det tog jättelång till innan naglarna blev normala igen.
men ska man vara fin får man lida pin.....
wifetobe
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 21:05
Jag tror jag ska kämpa på lite med mina egna, med trind, tycker det brukar funka bra. Sen bokar jag nog en fransk manikyr så nära inpå som jag kan... Hoppas jag inte bryter någon bara, de är ganska sköra annars *huh* Inte så snyggt med tre långa och två korta typ!
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 21 apr 2008 21:39
Jag hoppas att bugeten räcker till en manikyr *huh* för jag vill verkligen göra det. En fransk sådan,helst dagen innan.
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 20 jul 2008 23:25
någon som kan tipsa om ett bra ställe i stockholm som gör snygga gele naglar?
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 21 jul 2008 01:30
wifetobe
SNÄLLA använd inte Trind. Jag är nagelteknolog och vet vad det kan göra med naglarna. Mandelolja från Apoteket är mycket bättre.

Jojomatte
Kreativ Stockholm på StEriksplan är jättebra. Tjejen heter Therese. tel 08-33 16 60
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!