BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
26 apr 2008 20:48       8 svar    1404 klick

Sånger???

Lönnis
Antal inlägg: 9
Loggade in: 13 maj 2008
Utloggad
Vi ska ha en borgerlig vigsel utomhus i juni och min m2b´s syster ska sjunga på vigseln. Jag skulle bli superglad om någon av er har några förslag på sånger (gärna helt vanliga sommarsånger...). Ska kunna sjungas acapella, hennes förslag var en solosång och en gemensam sång på slutet, vilket jag tycker låter trevligt. Helst inget för "psalmigt", eftersom vi valt bort präst och kyrka. *quest*
080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Skrivet 27 apr 2008 20:50
I folkviseton är ju fin, tycker jag..den är varken för "pampig" eller för "poppig"...och handlar ju om den vackra kärleken!
janie
Antal inlägg: 18
Loggade in: 12 nov 2008
Utloggad
Skrivet 27 apr 2008 22:57
Jag fick en skivan som heter "Bröllopstider" -där hittade jag många fina tips på sånger... det jag tyckte verkade bra med den skivan var att den hade en bakgrundsskiva också, som man kan sjunga till.
En av mina favoriter är Daniel Lindströms sång: " Annars stod vi aldrig där".. SÅ fantastisk vacker sång. Är lite innne på den också... =)

Lycka till.
Lönnis
Antal inlägg: 9
Loggade in: 13 maj 2008
Utloggad
Skrivet 27 apr 2008 23:26
Tack för tipsen.. alltid trevligt att få svar från nån som har samma datum som vi, 7 juni! Det börjar närma sig.. lite pirrigt...
Fler tips mottages tacksamt!!!
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 12:25
Vi hade också valt Folkviseton av Nils Ferlin och den var så underbart vacker utan komp till. Jag STORGRÄT... Tur man hade vattenfast makeup!!!
Sedan hade vi också Amazing Grace med lite pianokomp till också mycket vackert (men vid det laget hade jag börjat sansa mig lite...)
Lycka till!
*thumbsup*
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 28 apr 2008 19:23
Hej hej...

Vi ska oxå gifta oss utomhus och en kompis till mig ska sjunga. Vi ar fastnat för Sonja Aldéns "du är allt", den är så jäkla vacker så det knottrar sig! Sen finns det även en låt på engelska som är otroligt fin (tror att jag ska överlåta den till trubaduren på kvällen kanske, men ändå) "amazed" se detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=1beMOirKQnY. (vet inte riktigt ur det funkar med länkar och så...) *blush* I alla fall en underbaaar låt också!
Healga
Antal inlägg: 27
Loggade in: 15 feb 2010
Utloggad
Skrivet 29 apr 2008 22:54
jag/vi har också haft svårt med låtar. men jag lyckas hitta en kärlekslåt bland alla som finns och den är så vacker. varje gång jag hör den så slår mitt hjärta allt mer för min blivande make. http://www.youtube.com/watch?v=Yukkw5Ppx2k
vi ska ha den men nu måste vi bara hitta någon som kan sjunga den på våran dag =)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!