BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
06 maj 2008 11:41       2 svar    2634 klick

När är man redo?

Saralainen
Antal inlägg: 1
Loggade in: 24 jul 2008
Utloggad
Hejsan!
Är nyregistrerad här idag och har spenderat en timme och surfat runt och kollat in allt =) Väldigt inspererande!
Jag går i giftastankarna. Är sambo och förlovad sen 2 år tillbaka och ämnet giftemål kommer upp då och då.
Pratade om det senast igår.
Jag vet att han är den rätte för mig, mitt lilla mörka moln består av när är det dags att släppa det gamla livet?
Låter lite knasigt kanske för jag vet ju att livet kommer se ut precis som innan (tror jag iaf=) men jag tror det har med min åldernoja att göra. Det känns som att man börjar bli gammal och jag har lite svårt att acceptera det.
Jag vill gifta mig med honom men jag känner att jag kan lika gärna göra det nu som om 5 år??
Det e skitjobbigt, när ska man ta steget!
Är det någon mer där ute som går runt med samma tankar?
Min sambo har inte alls sånna tankar. Han väntar på mig tills jag är redo. Han kan gifta sig idag utan problem.
Suck.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 06 maj 2008 12:23
Vet du att du vill gifta dig med honom eller snarare leva hela livet tillsammans med honom- Då spelar det ju ingen roll när ni gifter er. Känns det läskigt och skrämmande och deprimerande (iom åldersnojan :P ) kanske det är bättre att ni väntar ett tag- Det ska ju vara skoj att gifta sig!

Egentligen är det konstigt att jag skriver detta eftersom jag varit lite osäker (se tråden "varför gifter vi oss brudar") men allt känns helt rätt nu!
Vi har varit tillsammans i 7 år och har inte känt att giftemål varit viktigt förut.
Lycka till!!
ninnabell
Antal inlägg: 6
Loggade in: 14 jul 2011
Utloggad
Skrivet 09 maj 2008 20:25
För mig var jag redo när jag ville "skrika" ut för hela världen att jag älskar han.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!