BröllopsGuiden
06 maj 2008 23:57       6 svar    1471 klick

Pris i Stockholm

Spookys
Antal inlägg: 47
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Hej, Någon som kan ge tips på bra frisör och makeup i Stockholm. Vad brukar priserna ligga på??
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 10 maj 2008 21:17
På alla make up store finns ett erbjudande som kostar 495kr då blir man sminkad och får lära sig lite samtidigt och så får man plocka på sig produkter för samma kostnad. De brukar ofta få göra fest eller brudsminkningar. Sen hur bra de är varierar ju mkt från affär till affär. Tex så killen som jobbar här i Nyk som ska sminka mig brukar festa och fixa hår till en massa teaterföreställning i stan oxå. Så han e super duper duktig!

Sen till det där med håret så får man fråga efter FESTfrisyr och aldrig nämna ordet brud för då blir det en massa hundra kronor dyrare.
Spookys
Antal inlägg: 47
Loggade in: 12 mar 2009
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 12:16
Priserna skiljer jättemycket ja om man säger BRUDuppsättning, men sen såg jag på PLUS på tv och frisörerna gör ett grundligare jobb och provuppsättning ingår alltid och lite champagne. Samt att man oftast kan byta om på plats, Så det är det värt tycker jag.

Hr någon tips dock på ställen i Stockholm!!
verobar
Antal inlägg: 92
Loggade in: 11 jun 2008
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 13:40
Provuppsättning ett måste, tror jag. Hur ska man annars veta att man blir nöjd dagen D?
Frisyr MÅSTE ju bara hålla!
Jag betalar 4500 för make + hår.
verobar
Antal inlägg: 92
Loggade in: 11 jun 2008
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 14:25
Hos en tjej som är makeup artist och gör håruppsättningar. Hon bor också i Åkersberga visade det sig, jag var beredd att resa för att hitta en bra och när jag ringde henne visade det sig att hon bodde fem minuter ifrån mig (!)
Jag var och gjorde prov- make och uppsättning, det tog över 3 timmar och hon provade färger och frisyrer (jag visste inte riktigt hur jag ville ha det).
På bröllopsdagen vill hon ha minst 4 timmar på sig. Det timpriset inkl material tycker inte jag är dyrt iaf.
Anna
Antal inlägg: 71
Loggade in: 08 feb 2010
Utloggad
Skrivet 12 maj 2008 14:45
Jag betalar mellan 4-5000 på björn axén för smink och hår och då ingår såklart konsultation, och även bjuder dom på champange och maken kan bli lite stylad också typ coverstick och så, så han ser fräsch ut på bilderna. OBS! inte smink på honom ....
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!