BröllopsGuiden
28 maj 2008 23:42       7 svar    2789 klick

Ni alla uppfinningsrika brudkompisar!

josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Har en fråga till er som ofta kommer med så bra förslag...

Vad kan jag göra med ett jätte-tråkigt tält på 100 kvadrat????????? Skulle vilja göra något fint, nåt pyntande och vackert; SJÄLV & BILLIGT! (Guuud vad jag är avundsjuk på amerika och all dess "prålighet" i detta läget! Säga Vad man vill, men att piffa till bröllop kan de!)

PLEASE! Har ni ngn idè, dela med er SNÄLLA! Jag har fullkomlig Idètorka! Allt stannade vid typ festpogrammet, jag kan längre ej pynta (tydligen!)! *hubba*
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 08:52
Ett tips kan vara att köpa fiberduk på någon blomsterhandel. Det är av ett väldigt lätt material och kan bli jättefint att fästa i taket och dra ut mot sidorna. Jag skall använda det på vårt bröllop i december. Har tänkt att drapera en vägg och fönster med det. Man får en lite mjukare inramning av lokalen då tycker jag, och det är relativt billigt *king*
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 08:52
Vad ska ni ha i tätlet? Middagen? Eller ska ni dansa där på kvällen? Eller? Får min in ett antal bord tex så kommer det fort se mkt roligare ut.

Finns jätte söta hjärt girlanger på våran bokia i nyköping för 10kr styck och är typ 5m långa när man sträcker ut dem tror jag. Men girlanger är ett bra tips även om du inte hittar ju dem jag syftar på.

Du kan kanske drapera upp lite fiberduk i taket eller längs väggarna så det blir som gardiner. (jag och mitt tjat med fiberduk - men det verkar så bra till det mesta). Om man inte vil ha vitt kanske man kan köpa lite billigt typ på IKEA och hänga upp.

Ballonger kanske?

De alla du känner ta med en vas (i lämplig färg) och att de plockar ihop en fin bukett (i lämplig färg) så kan du ställa ut dem lite varstans. Alla kommer ju matcha på ett sätt och vara helt olika på ett annat.
Michelle
Antal inlägg: 30
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 09:04
Hej, håller helt med dig om alla amerikanska sajter..kan leta ideer i evighet, de har ju allt där..
Vi ska oxå ha partytält, ska köpa vita och ljusrosa och bruna papperslanternor på nätet och hänga i taket, de är batteridrivan så man ej behöver hålla på och dra massa sladdar
sedan har jag 12 12 meter med vit rosgirlang som jag tänkte göra ngt med samt att jag har köpt vita ganska stora fjärilar som ska sväva från taket..
Sedan ska jag sätta 2 uppstammade vita blommor, typ Margueriter vid entren. sedan kan man ju göra mycket med fiberduk som ovanstående talare nämnde.
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 29 maj 2008 14:32
Tack! Massor av bra idéer!!! Jag vissteväl att ni är bäst på det här! Menjag undrar precis som branhammar; Vart har du köpt de där lantärnorna? Loved it!
Michelle
Antal inlägg: 30
Loggade in: 21 jun 2011
Utloggad
Skrivet 30 maj 2008 12:04
Hej jag har köpt mina på asian ideas...Men det finns även andra sajter..Ebay finns det oxå en del på...fast när jag räknade ut frakten på ebay blev det dyrare där..
här är några sajter
www.paperlanternstore.com
www.asianideas.com
Sök annars på google på paper lanterns
Jag har köpt sådana för batterier, så slipper man tänka på att dra massa sladdar, det fins 2 olika sorter, men jag har köpt de som var aningen dyrare som håller i 48 timmar med LED light..annars finns det vanliga med en vanlig lampa i men de batterierna håller ca 5,5 timmar står det.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!