BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
08 jun 2008 20:44       6 svar    849 klick

...And a six pence in her shoe"

silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Bara jag som funderar på att ha en sixpence i min sko? eller rättare sagt... jag ska prova om det är hemst obekvämt. så ska jag ju förstås bara ha det under vigseln.

Det är ju trots allt denna ramsa som gäller om man ska vara petig:
"Something old, something new
Something borrowed, something blue
And a silver sixpence in her shoe."

Härstammar från viktorianska tiden tydligen.

(I vänster sko ska det visst vara också! *shock* )
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 09 jun 2008 08:37
ska du verkligen ha en sixpence eller en svensk peng i skon?
Själv hade jag ett knasigt beteende förut att när jag hittade typ en krona på gatan stoppade jag alltid den i skon. Det var inte alls så obekvämt som man kan tro... men då gällde det gympa dojor... kanske en annan sak med högklackat? Bästa vore nog om man satte fast den på sulan där hålfoten är... men lite tejp kanske?
Jag vill oxå gärna ha en peng i skon ;)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 09 jun 2008 11:13
Jag hade allt det där och en kopparpeng insydd i klänningsfållen, en blå blomma i buketten som ingen såg, ett av min mans hårstrån i skon. Jag täckte alla fronter när det gällde skrock och jag stampade högst i golvet när vi skar tårtan så jag bestämmer hemma nu *skratt*
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 11 jun 2008 23:07
Jag går efter det som står på sidan jag länkade till och enligt den skall man ju ha en sixpence och det ska jag ha. Det är lite kul tycker jag mera än att jag egentligen tror på skrock, för det gör jag inte (ska tex. ut å flyga fre. den 13)!
Har dock tänkt köpa en som är gjord före 1920 för dom är i 100% silver. (gillar äkta vara hahahaha!)

Kram!
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 13 jun 2008 12:57
Jag har hört uttrycket ...and a penny in her shoe. Så jag sparade en blank fin penny från när jag var i London sist. Min tanke är att om jag inte kan få det bekvämt I skon så tejpar jag den i hålfoten UNDER skon.
JennyochJanne
Antal inlägg: 104
Loggade in: 05 okt 2010
Utloggad
Skrivet 13 jun 2008 12:58
Jag har hört uttrycket ...and a penny in her shoe. Så jag sparade en blank fin penny från när jag var i London sist. Min tanke är att om jag inte kan få det bekvämt I skon så tejpar jag den i hålfoten UNDER skon.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!