BröllopsGuiden
24 jun 2008 21:15       3 svar    4452 klick

Desperat! morgongåva till min fru!

man
Antal inlägg: 2
Loggade in: 11 jul 2008
Utloggad
*king* Hejsan! Ide`torka vad köper för morgongåva till en romantisk tjej......
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 24 jun 2008 21:25
Är hon romantisk så bör det vara lättare än till oss mycket oromantiska fruntimmer...
Jag misstänker att smycken går hem, likaså en weekend på nån romantisk herrgård eller dylikt. Om du satsar på nåt smycke, så lär det bli dubbelt uppskattat om du låter gravera in nåt.
Om det är så att kassan sinar (kan lätt göra det i bröllopstider), så tror jag hon blir jätteglad om du "kidnappar" henne hem till er, där du har fullt med ljus och blommor och behandlar henne som en drottning.
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 00:01
Jag anser mig romantisk och skulle älska att få ett personligt smycke med något riktigt personligt graverat. Ett smeknamn som du kallar endast henne om du har nåt sånt eller ord från en låt som säger allt du känner eller tycker om henne eller bara en låt som är förknippad med något starkt trevligt minne ni har tillsammans. Kanske bara ett jag älskar dig... vad du än hittar på så försök att förmedla det direkt från ditt hjärta det är det mest romantiska någonsin. Som föregående person skrev, om det tryter i kassan efter alla utgifter gör en härligt romantisk hemmakväll med ljus överallt och bara överrös henne med kärlek... jag skulle bli glad över underkläder eller ngt liknande också men det mest klassiska att ge som morgongåva är ju ett smycke. En klocka kanske med gravering? Helst vill man nog ha något som finns där föralltid och gärna något man kan bära med sig flera dagar per år. Så smycke skulle nog ligga högst upp på min lista. Förstår om det inte hjälper så mycket då det finns så väldans mycket men fråga om råd i en guldsmedsbutik, där är dom ju proffs på detta. Sen kan du ju kika lite på din blivande fru har hon mycket halsband, armband, öronhängen? Köp inget som hon har mycket av då blir det lite ett i mängden.... Ja jag kanske inte hade så mycket mer råd.... men jag tror inte man behöver hitta något dyrt och super märkvärdigt egentligen, jag förväntar mig inte att få någon morgongåva alls av min blivande så får jag något kommer det nog betyda väldigt mycket vad det än är då jag kommer bli så förvånd av att han köpt något. Lycka till i jakten... :)
malmtobe
Antal inlägg: 17
Loggade in: 01 nov 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 11:53
Ett bra tips på personliga smycken: http//www.digitalholographics.com (du kan välja svensk text på sidan) De levererar från USA och riktigt billigt dessutom. Där kan du gravera in bild och text. Köpte ett halssmycke därifrån, kedja+smycke+textgravyr+bildgravyr+frakt, hamnade totalt på cirka 250 kronor.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!