BröllopsGuiden
25 jun 2008 21:34       7 svar    2426 klick

tärnor

*caroline*
Antal inlägg: 6
Loggade in: 15 maj 2009
Utloggad
Hej hej!

Har två frågor vad det gäller tärnornas klänningar.. Kanske ni kan hjälpa mig?!

Om jag som brud ska ha lång klänning, kan mina tärnor ha halvlånga klänningar då? Eller dom ska/bör ha långa dom också?!

Jag skulle vilja att tärnorna hade champangefärgade klänningar, tror ni det är lämpligt då det är många som väljer att ha lite cremefärgade klänningar som brud?! (vill ju helst inte att dom liknar en brud..)

Tacksam för lite hjälp!
sofieotobias
Antal inlägg: 3
Loggade in: 31 jan 2010
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 22:20
Min tärna har valt en kortare klänning. Tycker inte att detta stör alls, då hon känner sig bekvämast i detta. Viktigaste är väll ändå att alla känner sig fina och att man kan ha en dialog om klädseln!
Finns så många olika nyanser på champange, är färgen jättenära den på din klänning kan man ju alltid markera tärnans klänning med nått fint band i midjan, i annan färg eller nått i buketten som sticker ut lite!
Lycka till iallafall!!
gunnila
Antal inlägg: 106
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 22:25
Min tärna har en kort klänning (till knäna ungefär), och det bekymrar mig inte det minsta.
När det gäller färgen, så är det svårt att säga om det blir för brudlikt utan att dessutom se din klänning. Men ett band i nån avvikande färg är helt klart snyggt!
punchpralin
Antal inlägg: 7
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 22:28
Jag tycker inte alls att det är fel med en kortare klänning. Däremot skall man nog undvika ljusa klänningar på tärnorna - det var i alla fall vad jag fick som räd när jag var tärna förra året. På bröllopsaffären sa de då att beigt (stavas det så???) på håll är alltför likt vitt!
skrållan
Antal inlägg: 46
Loggade in: 09 mar 2014
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 22:32
Om du har vit klänning som är lång och tärnorna har champagnefärgade halvlånga -vilket ju är helt ok- så tror inte jag att de kommer att se för brudlika ut. Det kommer ju inte att vara någon tvekan vem som är brud! Lycka till!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 25 jun 2008 23:22
Min tärna kommer ha hellång klänning- hennes eget val! Men den kommer vara grön så inte ens nära min färg...
Fia & Stefan
Antal inlägg: 69
Loggade in: 24 sep 2008
Utloggad
Skrivet 26 jun 2008 09:38
Mina tärnor har alla korta klänningar precis nedaför knät blir det ungefär, dom kände att det var helst det dom ville ha då det är sommar när vi gifter oss och jag tyckte att modellen var fin. Dom har alla tre olika klänningar men lite lika stil, min heders tärna har lite stenar i sin klänning också så den är annorlunda än brudnäbbarnas/brudtärnornas. Dom har inte lika färger heller, en klänning är Maize färgad med guld band runt om, maize är en ganska ljus creme färg men inte samma nyans som min klänning utan något mörkare. Den andra har en guld klänning med ljus band i midjan så deras klänningar är lite tvär om i band och klänning i färgnyans. Heders tärnan har en guldklänning med stenar. Så jag tycker inte att det spelar någon roll om brudtärnorna har ljusa klänningar men kanske inte samma färg som bruden.... och inte blandar man ihop tärnorna med bruden det är ju så mycket annat som skiljs åt. finns oändligt många färger som är ljusa men i olika nyanser. Lycka till.
Thereze R.
Antal inlägg: 10
Loggade in: 23 jul 2008
Utloggad
Skrivet 08 jul 2008 21:44
hej! min Tärna fick bestämma längden själv på sin klänning, bara hon trivs bra i den.
min bröllopsklänning e kritvit och tärnans och brudnäbbens klänningar är vinröda. :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!