BröllopsGuiden
15 jul 2008 10:44       8 svar    5590 klick

Vinterbröllop

Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Hej,
vi ska gifta oss den 14/2 2009 och jag behöver alla tips jag kan få på temat vinterbröllop. Och gärna tips på var jag kan hitta klänningar i Malmö regionen. Har tittat på nätet men tycker att alla klänningar ser likadana ut...

Tar också gärna emot tips på bilder från vinterbröllop.

/Carro
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 15 jul 2008 13:31
Kommer ihåg att det var en tjej för någon månad sen som fick en hel hög med tips på temat vinter.. Kolla i äldre forumsinlägg så hittar du det nog!

Lycka till!
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 16 jul 2008 23:43
Palm Design på Bergsgatan i Malmö är toppen. Jag köpte min klänning där och de är väldigt måna om sina kunder och är alldeles lagomt hjälpsamma. Inte för mycket, inte för litet.
Passa dig för Cinderella i närheten av HansaCompagniet, var inne där men bemöttes av en riktigt sur kärring som var runt 75 skulle jag gissa. Fick knappt prova en del klänningar och lyckades ändå hitta en favorit, men valde att inte handla där tack vare hennes otrevliga bemötande. Jag och min tärna hamnade i en riktig argumentation med tanten! Hittade istället en liknande på Palm Design, så jag blev nöjd ändå.
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 22 jul 2008 12:11
Tack för svar & bra tips! Har också hört rykten om Cinderella...hm, nästan så att man blir sugen på att gå in där bara för det :-)

Håller just nu på att leta lokal...inte lätt! Har en på gång utanför Malmö, där man själv får stå för alkoholen vilket ju är toppen! Någon som har några andra bra tips på schyssta lokaler i Malmö, hör gärna av er.

Ciao
/Carro
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 22 jul 2008 12:38
Det finns en trevlig butik i Vellinge, Hot Couture, som har lite annorlunda brudklänningar och trevlig butiksägare.
Vi ska ha vår fest på Hantverksgården i Vellinge och där får man ha med sin egen alkohol men de ordnar maten och allt som hör till (dukning och personal). Sen har jag hört om två ställe som ligger strax utanför Malmö; Katrinetorps Gård och Holmåkra Loge. Vet ej riktigt hur det fungerar där med mat o dryck. Stort lycka till! *hug*
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 22 jul 2008 14:53
Hej hej. Vinterbrud jag med:) Här är länken till ett inlägg vi pratat om dek mm i vitt, silver och rött http://www.brollopsguiden.se/forum/article_view.php?id=16015

Vi har tänkt dek med
vit duk, vitt porslin, vita servetter, fejk snö, kristaller, vita rosor och sisal i silver, grenar i vitt, massor av ljus.

Trycksakerna går i vitt och silver, färgtemat. Min brudbukett består av vita rosor.

Har en superfin bild på en vintrig tårta i mitt galleri.

Lycka till med allt!
MissA
Antal inlägg: 40
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 27 jul 2008 20:43
Vi gifte oss 9 februari i år. Temat var vinrött, svart och silver. Min klänning var vit med svarta broderier och maken hade mörk frockcoat med vinröd platsrong. Jag hade också en vit päls-sjal. Vi hade dekorerat med massor med ljus då lokalen var en gammal "borgliknande" byggnad. Borden var smyckade med svarta löpare, confetti i rött och silver, vinröda band runt programbladen och på varje bord fanns en skål med vita gerbera som flöt i vatten med vinröda rosenblad. Brudbuketten bestod av vinröda rosor, limegröna blommor, kvistar av trollhassel och svarta pärlor. Vi hade fyrverkeri och marschaller utanför lokalen i och med riskastningen. Finns lite bilder i mitt galleri. Har dock ej lagt ut några bilder som våra två fotografer tog. Lycka till med all planering alla vinterbrudar.
jessicamogren
Antal inlägg: 38
Loggade in: 26 okt 2009
Utloggad
Skrivet 31 jul 2008 19:18
Jag anordnade en fest i mars där temat var vinter, vi hade skurit ut "snöstjärnor" i papp som vi sedan sprayade i silver och hälde ut glitter på innan färgen torkat, dessa hängde vi sedan i taket och riktade lampor mot, det blev otroligt effektfullt, sen hade vi även sprayat grenar på samma sätt som vi la på borden.
Pufflan
Antal inlägg: 7
Loggade in: 03 feb 2009
Utloggad
Skrivet 20 nov 2008 16:18
Hej.
Vi ska också gifta oss den 14/2-09! Vi ska ha en enkel ceremoni på slottet här i stan med bara de närmsta inbjudna. Direkt efter middan åker vi till Arlanda för att övernatta på Radisson innan vi på söndan åker till Thailand. 8)
Det som är lite jobbigt just nu är att ingen vet nåt... vi hade tänkt ha detta som "julklapp" för alla som vi vill ska komma. Men det är mycket som rör sig i skallen, allt som ska fixas även fast det ska vara enkelt. Klänningen är inköpt, frisören bokad, fotografen bokad, lokalen bokad, middagen bokad och resan delvis betald. Tänkte fixa make-upen själv på dagen D... Tycker det var svindyrt med att anlita make-upare, drygt 1000-lappen! Aldrig i livet...
Nu funderar jag mest på vilka skor jag ska ha. Tanken är att vi ska ta en promenad från slottet till stället där vi ska äta middag. Skulle gärna vilja hitta några snygga vita/offwhite stövlar men har tyvärr inte lyckats. Ibland funderar jag på ett par röda pumps då jag tror att det blir en röd bukett. Klänningen är knäkort och snäv. Sedan kan jag ha mina svarta stövlar under själva promenaden...? Ähh, det ordnar sig!

I alla fall, lycka till med alla era förberedelser!
Vänligen, "Pufflan"... :)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!