BröllopsGuiden
20 sep 2008 21:02       4 svar    2010 klick

guldsmed-solitärkopia

hur-ska-jag-hinna
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 okt 2008
Utloggad
Någon här som provat göra en kopia av engelberts solitärringar hos en guldsmed eller har erfarenhet av att göra andra "kopior" hos guldsmed och huruvida detta blev billigare/dyrare?

Är intresserad av engelberts ringar men provar gärna en guldsmed om det finns några pengar att tjäna in på det.
susan.h
Antal inlägg: 54
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 21 sep 2008 15:06
Vi valde att gå till en lokal guldsmed för att beställa vigselringar. Vi hade nämligen en hel del "gammalt" guld liggande hemma. Ärvt, fått osv. Vi ville på detta vis spara guldet men ändå få användnig för det. Det är väldigt roligt nu när det är så mycket minnen inbakade i våra ringar. Guldsmeden gjorde kopior av schalins ringar till oss och vi blev supernöjda!!! Priset blev ju då också lite (eller en hel del, ska jag väl säga) lägre i och med eget "material"...
Lycka till med ert sökande..
*hug*
Solros2009
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 06 jan 2009 21:23
Jag har också en hel del gammalt guld, bland annat en "färdig" ring som bara ska tas in lite och så vill jag ha en sten med fyrkantig fattning. Har liksom ingen uppfattning om hur mycket detta skulle tänkas kosta. Kan du ge en hint mellan tummen och pekfingret hur mycket din ring kostade?
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 06 jan 2009 22:02
Vi har varit och frågat runt och priset är ungefär lika (kanske lite dyrare) där vi frågat men grejen är att på de större kedjorna så har de ofta rabatter vilket gör att du kommer ned lite i pris.

Lycka till!
emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Skrivet 11 jan 2009 12:14
Jag hade en enstens solitärring med 0,25 C som jag fick när min sambo friade.
När det var dags för att göra om den till en alliansring så gick vi till en lokal guldsmed. Jag fastnade för Solvind från Schalins, en stor sten i mitten och fem små 0,02 på vardera sida. och guldsmeden gjorde den som den.
Dock är min sten lite större samt att genom att guldpriset har rusat upp i taket i dessa tider gick den på 9000:-. Hade jag köpt den färdig i den affären hade den gått på 12500:-. På internet går den nog på 8500:-. Så lite dyrare blir det.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!