BröllopsGuiden
30 sep 2008 09:52       11 svar    2659 klick

Klänning till tärnor

Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Hej!
Jag ska gifta mig i februari och har precis hittat min klänning från Pronovias! Tjohoo! Kommer att ha en liten bolero över också. Färgtemat på bröllopet är vitt, silver och inslag av rött (i bukett och bordsdekoration). Nu är frågan vad jag ska ge tärnorna för tips på klänning, ska de ha silver, rött eller vad? Det hade varit kul om man kunde ge den några konkreta förslag även om vi inte ska betala klänningarna...

tacksam för svar
*hug*

carro

P.S Min klänning heter Haiti och finns här på Pronovias hemsida:

http://www.pronovias.com/index_entrada.asp?idioma=us
lisa82
Antal inlägg: 90
Loggade in: 07 maj 2009
Utloggad
Skrivet 30 sep 2008 10:14
Hej o grattis,
så här gjorde vi;

Vårt tema för bröllopet var svart och vitt. Även min tärna stod för kostnaden av klänningen själv men jag önskade att hon skulle ha en svart klänning med nåt vitt sidenband eller något liknande. Modell fick hon helt välja själv. Och det var vi båda jätte nöjda med.

När det gäller dig o färg på tärnklänning så tycker jag personligen att silver/grått är mycket finare än rött. Mer diskret o stilrent!

Lycka till!
CatharinaJimmi
Antal inlägg: 219
Loggade in: 22 aug 2010
Utloggad
Skrivet 30 sep 2008 12:15
Min tärna kommer att ha en klänning i silver, det blir betydligt lättare så finns inte så många nyanser. Vårt tema kommer vara vitt, rosa och silver.
Fru K
Antal inlägg: 24
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 03 okt 2008 22:51
Det finns flera billiga e-butiker i både Sverige och utomlands som har bra priser på tärn-/festklänningar. De flesta tar även emot besök i butik om man skulle vilja prova. Jag har varit på Bridaloutlet i Stockholm och var väldigt nöjd med den service jag fick.

Några förslag kommer iallafall nedan.

www.bridaloutlet.se
www.brudofest.se
www.tindra.e-butik.se

Lycka till!
hannapanna2008
Antal inlägg: 1
Loggade in: 04 mar 2009
Utloggad
Skrivet 06 okt 2008 10:10
Vilken storlek och modell är du ute efter? Jag säljer min tärnas klänning som hon hade på vårt bröllop (ligger ute på Köp& Sälj).
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 09 okt 2008 14:07
En jättevacker klänning men jag tror inte modellen gillas av min tärna. Tyget är verkligen fantastiskt och precis sådant som jag tänkt mig. Tack för tipset ändå!
classandra
Antal inlägg: 14
Loggade in: 16 nov 2008
Utloggad
Skrivet 11 okt 2008 10:39
På Allt om Bröllopsmässan i stockholm 24-25 jan 2009, kommer det ju att vara över 100 företag och experter, balla modevisningar m.m. Kanske kan man få tips om sånt där? Själv är jag på jakt efter en speciell brudklänning och hoppas att få se några av dem man hittar i Allt om Bröllop. www.ipgevent.se kan man boka biljetter till lägre pris oxå.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!