19 okt 2008 19:00
7 svar
7097 klick
HJÄLP ! Tips på "underhållning" på festen
Michiyo
Antal inlägg: 5
Loggade in: 05 nov 2008
Utloggad
Ska gifta oss om 3 veckor å har inte den blekaste aning om vad man ska hitta på för att inte festen ska bli tråååkig... Vi har visserligen en proffesionell trubadur som kommer att spela, men allt det "andra" då ??? Är medveten om att det inte är brukligt att brudparet själva fixar med sånt, men vi har ingen annan som gör det... Några tips ??
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 19 okt 2008 23:29
Har ni ingen toastmaster som kan dra i det? Tipsa honom/henne att ni vill göra något så får denne fixa det. Funkar inte det? Hoppas att det löser sig!
Jag vill rapportera detta inlägg!
Skrivet 20 okt 2008 16:22
Vi hade ett band och inte så mycket mer. Stämningen var på topp hela kvällen. Iof har jag 3 bröder (1 var toastmaster) som höll igång. Kände inte att man behövde nån aktivitet direkt.
Michiyo
Antal inlägg: 5
Loggade in: 05 nov 2008
Utloggad
Skrivet 21 okt 2008 09:42
Jooo.. vi har en kompis som ska vara toastmaster, men jag är tveksam om han fixar det.... Har inte hjärta att ifrågasätta VAD eller HUR han har planerat det, tror nämligen inte att han inser jobbet med det hela... Vi har tipsat om länkar med toastmasterns "uppgifter", men den här killen är tyvärr lite strulig, men en mkt. snäll kompis så vi har som sagt inte hjärta att ta ifrån honom "titeln" ! Hoppas att musiken gör susen....
Bopbopidop
Antal inlägg: 10
Loggade in: 28 jun 2010
Utloggad
Skrivet 22 okt 2008 22:33
ska ni ha dans? Jag hittade ett tips om dansprogram där varje gäst får ett kort med tre namn på som den ska dansa med. Det ska också signeras så att kortet blir ifyllt, för då kan alla få lägga sina kort i en burk el.liknande och så kan man dra en som får en vinst eller nått.
Verkade vara en käck isbrytare om man nu ska ha dans så att folk kommer upp på benen, vilket kan vara lite segt ibland. Dessutom kan man se till att varje person står på tre kort och på så sätt får varje person dansa med 6 olika personer = lär känna andra gäster i fall det är många som inte känner varandra.
Det måste väll vara en aktivitet som ni som brudpar kan dra igång ialla fall. Det är ju lite som bordsplacering...
jogi
Antal inlägg: 3
Loggade in: 18 nov 2008
Utloggad
Skrivet 23 okt 2008 12:55
kolla
www.altevent.com Vi fick hjälp från där.
dimsun
Loggade in: 08 okt 2013
Utloggad
Skrivet 08 okt 2013 13:20
Eller anlita den här killen som vi hade på vårt Bröllop www.magiskbrollopsunderhallning.se Helt suverän och hur proffsig som helst!
dimsun
Loggade in: 08 okt 2013
Utloggad
Skrivet 08 okt 2013 13:20
Oj, såg precis att tråden var väldigt gammal....