BröllopsGuiden
23 okt 2008 17:34       3 svar    1597 klick

Ska brudgummen köpa/hämta buketten?

Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Det e mycket nu :)

Hur gör ni med era brudbuketter? Traditionen är ju att brudgummen ska köpa buketten och ge till sin brud. Jag tror dock att de flesta här väljer ut sin bukett själv eller kanske tillsammans. Men hur gör ni sen på den stora dagen??
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 23 okt 2008 19:55
Min tärna hämtade min bukett och gav den till mig när vi klädde på oss hos frisören. Då fick vi chans att fota den också medan den var riktigt fräsch. :-)Sen hade jag den så klart i handen när jag gick in i kyrkan. Brukar brudgummen överlämna buketten i kyrkan? Det har jag faktiskt helt missat, fast jag tycker det i allmänhet är roligt och intressant med traditioner.
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 23 okt 2008 21:30
En vän kommer att hämta alla blommor vi ska ha. Jag hämtade hennes bukett och corsage nu när hon gifte sig i september så det känns fint att hon kommer att göra detsamma för mig:)
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 23 okt 2008 23:06
Ok ladies, skönt att veta att man numera fixar sådant själv! Fast jag hann ju redan informera sambon om denna tradition och han bara nickade. Alltså, jag väljer blommorna, han betalar, hämtar bukett (+ corsage) och lämnar till tärnan. Allting är inom väldigt korta avstånd här i Malmö så det ska nog inte vara någon stress...Stackarn :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!