BröllopsGuiden
10 nov 2008 00:20       32 svar    2072 klick

Viktnedgång!

emelie_gauffin_olsson
Antal inlägg: 37
Loggade in: 05 aug 2010
Utloggad
Någon som också försöker gå ner i vikt till deras bröllop? Själv försöker jag med hjälp av Cambridge och det går bra. Om det är någon som har något tips eller råd så skriv gärna!
Ninni_P3
Antal inlägg: 43
Loggade in: 02 okt 2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 12:56
jag ska försöka igen nu...måste lättare sagt vill ju va nöjd med mig själv på mitt eget bröllop *huh*

har hört om cambridge men vt inte om det är någe för mig för jag har så svårt med schaker å soppor å sånt..ska testa äta vanlig mat å inte åka dit för min stora last GOOOOODIS! Så snart blir d ett nytt gym kort..när står det stundande bröllopet då?
/Ninni
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 13:27
Jag kan säga såhär att jag prövade en annan shaker grej förrut. som finns på bioslife.com eller något sådant. Och den smakade verkligen f*an. men jag tycker att cambridge fungerar bra, det är ingen konstig eftersmak eller så, och jag är VÄLDIGT kräsen. Det finns kalla shakers i massa olika smaker, min favorit är choklamint. Sen är den varma grönsaksoppan också god. Det blir mer "soppa" då det är små bitar av paprika i. Man kan välja att äta "ren kur" som jag gör, dvs tre påsar om dagen och inget annat förutom vatten. Lite jobbigt i början måste jag erkänna då det största suget på godis är kvar men sen efter några dagar blir det bättre. Man kan också byta ut frukost, lunch eller middag mot en påse. Om du är intersserad så kolla på tradera där du kan köpa billigare!

Vi ska gifta oss i oktober så ungefär till juni-juli tänkte jag hålla på. Man måste ju hinna beställa klänningen också:)När ska du själv gifta dig?
linska
Antal inlägg: 5
Loggade in: 26 mar 2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 15:06
Hejsan
Jag har alltid haft problem med vikten och för en månad sen så tog jag kontakt med vårdcentral för att få remiss till lasarett för magsäcksoperation. Nu är det så att jag kom till en sköterska som ville göra detta grundligt för att 70% av alla som gör denna operation får problem av nåt slag , jaja för att göra historien kort så gav hon mig en diet som jag har hållt mig till nu från den dagen jag gick till henne första gången och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv och hon tror inte att jag kommer få nån operation när jag är klar med detta. Jag är mat 6 gånger om dagen och mycket lite mat varje måltid .Varmrätterna ser ut på följande vis; potatis (mängden som ovansidan av din knutna hand) kött/fisk vad det nu blir (mängden som ovansidan av din hand) och så får då äta grönsaker till så du känner dig mätt. Varje lördag får man äta vad man vill (lr vilken dag som helst men att man håller sig till en dag i veckan och helst samma dag)
Har tappat 7 kg på 4 veckor nu och är hur pigg som helst och mår toppen och man vet liksom att man får unna sig det där lilla extra en gång i veckan . Hoppas detta kan vara nåt som kan hjälpa nån i samma situation som mig .Kram
Clara2009
Antal inlägg: 48
Loggade in: 20 feb 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 18:03
Hej,

Som sjuksköterska kan jag inte rekommendera pulverdieterna utan man bör äta nyttigt. Det är hälsosammare att gå ner långsamt med nyttig mat och träning. Då håller man vikten lättare. Om man går ner snabbt ökar man snabbt i vikt igen när man börjar äta normalt. Det handlar om att ändra livsstilen. Vi har ju flera av oss här bröllopet i sommar och då har vi god tid på oss. Jag är inte överviktig men har problem mage som jämt är svullen och jag har lös hud som jag vill bli av med. Inte så lätt att bli tajt. Men vad jag ska göra är att gradvis minska ALLT socker och vitt mjöl. Jag börjar nu och i början av nästa år ska jag ta bort allt. Tänkte hålla den dieten några månader. Det är viktigt att samtidigt äta nyttigt och jag håller fast vid att hemlagat är bäst. Jag säger inte att alla måste lägga av med sockret men man bör tänka på att inte äta för mycket, inte äta onyttig snabbmat utan mycket grönt, magert kött osv.

Och sen har vi träningen.... Jag vill träna 2-3 gånger i veckan, både löp och gym. Men det är svårt att hinna med allt. Jag pluggar och jobbar heltid. Om man inte hinner kan man alltid vardagsträna, cykla till jobbet, gå upp för trappor och gå långa promenader. Gör sittups framför teven eller så kan man köpa en liten steppmaskin och trampa på den framför teven. Sån tänker vi köpa. Kort och gott handlar viktnedgång om livsstilsförändring, det finns tyvärr ingen snabb genväg. (snabb genväg skulle man allt vilja ha...)

Lycka till med allt tjejer
Clara2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 18:40
Jag glömde säga det viktigaste. Det är viktigt att behälla en jämn nivå på blodsockret. Om man äter något som tex socker eller snabba kolhydrater stiger blodsockret väldigt snabbt och sen sjunker det snabbt igen efter några bara någon timme. Då blir man hungrig igen. Som linska skrev är det bra att äta lite men ofta. Då minimerar man risken att äta massa onyttigt i ren desperation. Jag brukar försöka ha med mig något nyttigt att tugga på så att jag inte får begäret.
CamNic
Antal inlägg: 1
Loggade in: 01 mar 2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 22:14
Jag håller på och går ner i vikt. Har gått ner 9 kg nu på ca 10 veckor. Skulle vilja ha bort 10 kg till och jag har ju 9 månader på mig så det borde inte vara några problem...så vad gör jag!? ViktVäktarna. Kalasbra!! Får äta ALLT men inte ALLTID!! :)
Ninni_P3
Utloggad
Skrivet 11 nov 2008 14:19
jag ska gifta mig den 19 juni.
jag var duktig ett tag gjick någerlunda efter viktväktarna men sen börja jag att jobba å då tappa jag orken...så nu har vi slutat med godis och börjart gåttlång promenader..

man vet ju oftas hur man ska göra för att gå ner i vikt det gäller ju "bara" att hålla d *huh*

Lycka till!
så hörs vi i slutet av veckan för att se hur d har gått för er alla andra kram
/Ninni
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 11 nov 2008 16:58
Det är helt rätt och riktigt det ni säger om att äta nyttigt istället och att träna. Jag hade aldrig prövat cambridge förrut och därför tänkte testa det. Med tanke på att jag har en hel del att gå ner så tänkte jag börja med detta och sedan gå över längsamt till "nyttig" mat. Jag försöker promenera så mycket som det går. Har en underbar kompis som stöttar mig + att hon och jag ska börja med vattengympa. Ska faktiskt på första passet ikväll så det ska bli jätteroligt.
Jag vill verkligen inte vara stor när jag gifter mig. Det låter kanske lite hemskt jag vet men jag har varit mullig hela mitt liv och som många andra mått dåligt över det. Så den största dagen i mitt liv vill jag känna mig fin. Min sambo tycker jag är fin som jag är men det är inte för hans skull jag gör det.

Det skulle faktiskt vara roligt som Ninni_P3 skrev. OM man vill, så kan vi ha den här tråden som en stöttande och peppande ställe där man kan skriva hur man känner, om det går bra eller dåligt och kanske även om man vill, sina resultat. Alltså inte hur mycket man väger utan hur mycket man kanske gått ner/eller upp den här veckan.
Är man fler så blir det lättare om man har människor som peppar en. Så känner jag i allafall.

Så dom som vill får gärna skriva på söndag och berätta hur det går!
Lycka till tjejer!
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 07:36
Jag ska också gå ned ...har gått ned med viktväktarna mellan två av mina graviditeter så det vet jag att det funkar. Tyvärr finns det inte vv där jag bor och jag behöver verkligen stöttningen LIVE (vet ju att de finns på nätet...).

Men nu kör jag efter deras recept och tränar ganska flitigt (gör något nyttigt allt från jympa, simning, promenad till styrketräning 4-5 dagar i veckan) och det går sakta men säkert nedåt.

Mitt problem är att jag ibland glömmer att äta under dagen...och sedan blir jag VRÅLHUNGRIG och slänger i mig vad som helst...men jag har skärpt mig med det också och har numera en stor fruktkorg på skrivbordet. Det är bra!

Jag tycker absolut att vi ska stötta varandra här! Så lycka till alla brudar! ;-)
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 09:27
Jag testade vattenaerobics igår. Gud va roligt det var! Jag har lite svårt att stå och skumpa inne på friskis genom med att jag känner mig obekväm i min kropp men vattengympan var superrolig, så nu har jag äntligen hittat min träningsform som jag kan hålla på med 2-3 ggr i veckan!

Tips! Glöm inte att dricka mycket vatten, det renar kroppen!
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 10:36
Förut hade jag bestämt mig för att gå ner lite i vikt inför bröllopet- har runt 5-6 kg kvar till mitt mål..
Men för drygt ett halvår sedan började jag träna inför klassikern och när jag sköter träningen ordentligt (tränar då ca 4-5 ggr i veckan) har jag inget behov av viktnedgång längre.

Även om jag varken tappat kilo eller cm sedan dess är jag mycket mer tillfreds med min kropp. Magen känns inte lika rund och låren inte lika sladdriga.

Så för att må bra är det mitt hetaste tips- Träna som en galning! Då behöver inte ångesten och den dåliga självkänslan finnas där alls!
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 18:07
Jag köpte en crosstrainer för ett halvår sedan och hade storslagna planer på att vara i perfekt form inför bröllopet.
MEEEN... Det har varit segt att komma igång tycker jag. Man kör några veckor hårt, för att sedan tappa motivationen några veckor. Men nu för 1 månad sen tog jag mig i kragen och kör stenhårt 30min 5ggr/vecka och det ger verkligen resultat. Maskinen är superjobbig och man känner verkligen att hela kroppen får jobba, fått muskler där jag inte visste att man hade några ;) Jag kanske fortfarande inte är så smal som jag vill, men har märkt nu när det närmar sig att det inte spelar någon större roll faktiskt. Jag känner mig vältränad trots några extra kilo, och ser frammemot bröllopet som en galning. Så lycka till nu alla! Jag kommer kämpa på tills klockorna ringer *king*
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 22:30
Ja man känner igen sig i många här...
Innan jag hittade min klänning var jag & sambon på diet enl Viktväktarmodellen. Jag ville gå ner 7 kg. När jag hade gått ned 2 kg hittade jag min klänning och den satt perfekt i stl 40 (förutom längden såklart) så nu försöker jag bara hålla formen och skyller på klänningen 8)

MEN jag vill gärna ha fina armar till vigseln så jag försöker att göra armhävningar och träna med hantlar men det är ju så svårt att göra det själv. Förutom det så tar jag flera powerwalks i veckan och för att hålla kroppen smidig så går jag på Bikramyoga. Det är 90 min yoga som utövas i ett 40 gradigt luftfuktat rum. Då svettas man kan ni tro och man får ut en massa skräp från kroppen! :)

På fredag är det bara 3 mån kvar och 2 mån till det är dags att göra sista ändringarna på klänningen....Gulp!!

Kämpa på brudisar!
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 22:53
Hör till den skara som inte förespråkar någon bantningsmetod utan tror att lagom av allt är bäst och att motion är nyckeln till en sund kropp. Tilläggas bör att jag inte motionerar om man inte räknar mina 25 min promenader från tågstationen till skolan tre dagar i veckan... Har massor av laster såsom chips, snus, kaffe och popcorn. "I min ungdom" tränade jag ca 5 dagar i veckan och under tiden jag arbetade som kock tränade jag mycket för att orka (mest styrka). Men så finns det där svarta året... då jag led av ätstörningar och gick ner ca 10 kg på en och en halv månad och sedan dess är jag rädd. Äter nu regelbundet sen fyra år tillbaka men tränar inte alls. Och klart det börjar sätta sina spår. Jag har tre olika storlekar på min kropp, en vid bysten, en vid magen och en nertill, inte så kul med kläder alltid men det är så det är nu.
Förstår er alla som vill träna för att vara fina till bröllopsdagen och det är alltid roligare att träna när man har ett mål! Men sen då? Ingen har skrivit ett ord om vad som händer efter... ska man gå upp alla kg igen och sluta träna så fort man är gift. Tror det är farligt att utsätta kroppen för bantning och hårdträning, mycket bättre att ta det i ett sånt tempo att det knappt märks och så att man lättare kan bibehålla sina matvanor och träning alltid. Det är inte menat som kritik utan som en uppmuntran att ni ska vara rädda om er!!! Som hemkunsakpslärare så var jag noga med att förklara för barnen att de ska äta vad de vill, men i måttliga mängder. Det är ok att njuta, men inte varje dag. Och det är ingen hemlighet att Sverige blir allt mer amerikaniserat (även kropparna) men samtidigt så vill jag inte skrämma 14 åringar. Så till sist. Ät som ni vill för att må bra och träna för att förlänga era liv och för att ni mår bra av det. Lycka till!
Clara2009
Utloggad
Skrivet 13 nov 2008 00:23
Hej igen,

Som jag skrev tidigare handlar det om livsltils förändringar. Det sker inte huxflux. Jag har alltid ätit en massa mackor och jag minskar gradvis på det. Har slutat med läsk och äter mer sallad. Det handlar om sådanna förändringar. Däremot att jag tänker börja med en viss diet beror inte på vikten utan att jag har problem med magen och hälsan. Sen om dieten kan medföra att jag får mindre lös hud på vissa ställen är det bara positivt. Träna tycker jag är viktigt för då minskar man riskerna med hjärtsjukdommar, osteoporos osv. Det viktiga är att man lever hälsosamt och heldre att man har några kilon för mycket än att man är sjukligt underviktig. Ha det bra så länge tjejer. *lovest*
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 13 nov 2008 11:28
För min del så handlar det om en livsstilsändring. Jag har en hel del att gå ner som jag har gått upp på 2 år, vilket är inte bra för min kropp. Kan tänka mig att min kropp måste fortfarande vara i chock:)
Så det är inte så att efter bröllopet att jag tänker börja bubba i mig massa godis eller chips.

jag använder pulverdiet en gång om dagen. Ska sluta med det på söndag då min kur är slut och börja äta efter ett schema som min sambo gjort åt mig. Han har blivit upplärd en hel del om viktnedgång i sund takt osv. eftersom han har hållt på med bodybuilding och tränat i 15 år. nu ska jag ju inte träna upp mig eller så eller deffa mig som dom gör till träning. Min sambo har själv gått ner 20 kilo en gång och är som ett vandrande uppslagsverk när det gäller nyttig mat, och kan allt i detaljer också. Han är jätteduktig på nyttig mat och träning.

Jag tycker verkligen att den här tråden ska handla om ilvsstilsändringarn och inte om att gå ner i vikt just till bröllopet. Det var inte min mening när jag startade tråden. Men sen finns det som som kanske bara har 5 kilo att gå ner ex. och kanske vill gå ner det just i tanke till bröllopet. Det beror helt på personen i fråga också. Bara man tänker på att göra det sunt.
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 13 nov 2008 13:24
Även om inte huvudtanken är att gå ner ett visst antal kilo till bröllopet ser jag det som en morot. Jag MÅSTE ha morötter, annars hamnar jag tillbaka i mina gamla vanor (att aldrig röra på sig och inte tänka på vilken slags mat jag stoppar i mig). Jag tänkte ha bröllopet som igångstartare, men när vi efter bara några veckor efter bröllopsbeslutet utmanade oss själva på klassikern är det nu den största moroten... Eller den enda egentligen. Visst vill jag ha en fin kropp men det kommer absolut i andra hand just nu.. Jag ska faktiskt klara att åka 9 mil på skidor och cykla 30 mil. Då måste kroppen vara tränad utefter att klara det först och främst- inte efter att den ska se bra ut... (men det kommer ju ändå som en bonus i och med känslan jag berättade om förut).

Jag hamnar fortfarande i träningssvackor då jag inte tränar på flera dagar, men det är lättare att fortsätta igen när jag vet vad som väntar (att kunna skryta med att jag gjort klassikern :D )

I kombination med träning tror jag det med maten handlar först och främst om sunt förnuft. Alla vet att det är nyttigt och bra att äta grönsaker. Alla vet att man inte ska äta bullar till varje kaffekopp. Alla vet nu för tiden att man helst inte ska äta ljus pasta osv osv Jag kan fortsätta länge. Men grejen här är ju att ta tag i det, och att ta sig tid. Det är vårat största problem. Vi är för lata för att laga riktig mat. Det är mycket enklare att göra makaroner och falukorv eller bara mackor än att göra köttgryta...

Här måste vi tänka oss för nu, speciellt eftersom P har tendenser till magkatarr...
Kämpa på. Jag tror att det är som att sluta röka (inte för att jag gjort det för jag har aldrig rökt men.. hmm), man måste bestämma sig på riktigt, annars funkar det inte... Eller vad tror ni?
Clara2009
Utloggad
Skrivet 13 nov 2008 21:35
Absolut är det den där ändringen. Ojojoj vad jag peppar mig men blev sådär galen igen när jag var hungrig att jag köpte choklad! Fanns ju heller inget annat till hands precis då. Varför säljer man mest onyttig mat? Skulle vara så mycket lättare om det fanns flera nyttiga allternativ. Men köpte en juicepress idag. Sambon och jag tyckte att den är super och gott blir det!
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 13 nov 2008 22:09
om jag är riktigt sugen på choklad brukar jag köpa sån här lättchoklad..vad heter den nu?.....det är mjuk kola med chokladöverdrag...den är nästintill fettfri...skriver när jag kommer på vad den heter...nån som vet?
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 14 nov 2008 09:24
Jag håller med ovanstående skrivare.. Det är ett långsiktigt mål man vill uppnå. Det är ju inte så att dagen efter bröllopet början man glufsa godis och slutar röra på sig. Utan bröllopet är en bra morot för att sätta igång ändringen av matvanor och träning :)
Ninni_P3
Utloggad
Skrivet 15 nov 2008 12:44
Jag ser oxå att min vikt ned gång ska ske även efter bröllopet bara att de är en bra morot som andra har skrivit med. Jag gör detta bara för min skull för att jag ska kunna va nöjd med mig själv. vilket jag oftas blir när jag kör regelbunden träning och äter nyttigt.

Har vart riktigt duktig denna veckan har inte ätit nått i godis väg.
Och som jag tidigare har skrivit är det min första punkt att sluta äta godis( tills jag är avänjd :) sen äter jag bara en gång i veckan)

Jag har ca 25kilo som jag vill bli av med..men är glad om jag kan gå ner 15kilo till sommaren.

Lycka till alla!! Ninni
emelie_gauffin_olsson
Utloggad
Skrivet 16 nov 2008 19:50
Hej alliohopa!

Hur har det gått för er?
Sj har jag "syndat" i helgen...och ätit både glass och godis. inte bra. men det var iaf viktväktargodis som här smörkolorna med choklad och light glass. Så lite bättre samvete har man :)

Vägde mig nu ikväll och upptäckte av glädje trots min frossa så har jag gått ner 1 kilo den här veckan. Så nu nej tack godis. Man märker efter ett tag när man gått ner några kilo så blir man rätt less på godis...sötsuget försvinner. (jag har varit en RIKTIG gottegris)

kramkram!
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 18 nov 2008 12:00
Jag delar verkligen Charlotte Dahlströms syn på kost och träning! Har även jag erfarenhet av ätstörningar (som tonåring var jag sjuk i flera år). Så min erfarenhet av träning och bantning är tyvärr extremt stor.
Idag har jag en relativt sund relation till min kropp och den är frisk och snart lika vältränad som innan jag fick barn;)

Det som fungerat för mej är att äta allt men med moderation. Jag tror inte alls på att gå på diet! Däremot att äta med sunt förnuft klart man blir tjock av en chokladkaka och en pizza om dagen! Jag äter "normal" husmanskost, fikar någon gång i veckan, har en godisdag (fredagar) och framförallt ser jag till att hålla min blodsockernivå jämn! Därför får jag aldrig något sug efter godis och socker!

Sen tror jag att det är psykologiskt negativt att gå på diet eftersom det blir en massa MÅSTEN och FÖRBUD vilket bara leder till att det blir en kamp emot maten och så ska det inte vara! Mat ska vara en njutning och att äta sunt ska komma naturligt. Det ska inte behövas en "piska" då är det dömt att misslyckats enligt min erfarenhet. Eftersom jag tillåter mej att äta allt också godis så minskar mitt sug jag slipper "man vill ha det man inte kan få fenomenet".

Sen behöver man såklart motivation framförallt till en början när man ska bryta ett negativt matbeteende. Sen med tiden flyter det på mer av sig självt. Mitt problem har varit för mycket motivation vilket gjort mej sjuk men många lider av det motsatta. Jag har flera personer i min närhet som har enorma problem med att upprätthålla träning och en vettig kost. Jag tror att om man har det problemet så måste man se till att få stöd från tex sin sambo, en "viktklubb" eller dylikt. Annars får man lätt ett undvikande beteende och ger sig själv en massa ursäkter att "fuska". Ett annat tips är att skriva mat- och träningsdagbok då får man svart på vitt vad man har ätit och hur man har tränat då kan man inte intala sig själv att det är mer eller mindre än vad det är.

Och framförallt måste man lära sig att tycka om sin kropp. Där har jag tyvärr en bit kvar...men jag har gjort enorma framsteg sen jag var sjuk! Min mamma brukar säga att man ska se på sin kropp såsom om det vore ens häst för visst vill man att ens häst ska må bra, få nyttig mat och träning;) För mej har det perspektivet hjälpt, att se kroppen som min vän ett redskap att vårda!
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 30 nov 2008 08:17
CatharinaJimmi, hur har du gjort då? Själv har jag haft en stressig vecka och det är då jag äter för mycket...jag tar till mat som stressdämpare, inte alls bra! Nu MÅSTE det bli bot och bättring, och mer träning!
Ninni_P3
Utloggad
Skrivet 19 feb 2009 14:02
hej hur går det för er alla som skrev för ett tag sen(även jag)?
Idag ska jag på info möte om cambridgekuren... tänkte kick starta lite och om ca två månader ska jag börja blanda diet å vanlig"nyttig" mat och börja träna. hoppas på en bra viktminskning med denna kur så att det blir lättare att träna.

Jag hoppas att det går bra för er alla.
ha en bra dag i snön/Ninni
Ninni_P3
Utloggad
Skrivet 20 feb 2009 16:37
Första dagen med cambridge...och nu börjar verkligen hungern komma in...dricker en massa vatten med citron mmmm pizza mmmlax med potatis å sås. Hoppas morgon dagen blir bättre.

Hopps det går bra för er/Ninni
BG
Loggade in: 19 okt 2010
Utloggad
Skrivet 20 feb 2009 17:32
Jag försöker mig också på lite bantning..fast jag kör inte stenhårt utan jag drar mest ner på det jag vet att jag går upp av. Jag gick ner cirka 10 kg för något år sen och då gick jag inte på någon speciell bantningsmetod utan jag slutade bara äta det onyttiga i de mängder jag åt och de va främst vitt bröd och godis..min "diet" nu är att jag får äta lite vad jag vill till lunch(då menar jag inte hamburgare). Men sen när jag kommer hem brukar jag göra någon typ av kött med grönsaker eller kanske ex. ha matvete till om man vill ha kolhydrater. För mitt stora problem har varit/är kolhydrater. Men sen eftersom jag inte äter helt rätt försöker jag kompensera det med träning, jag och en kompis har börjat köra ganska hårt nu och försöker träna ca 3-4 ggr i veckan. Vi går på friskispass, det rekomenderar jag eftersom då får man kondition och styrketräning på en gång. Och man kan inte slappa på samma sätt som man kan göra på ett gym. Vi gick först på gym också men sen testade vi på pass och insåg då att det är nog bäst att göra det eftersom då "gör man vad man ska". Rekomenderar dessutom att försöka hitta någon kompis som man kan träna med. Det blir som en peppning och då är det heller inte lika lätt att slippa undan träningen..fast då är det förstås viktigt att träningskompisen är ambitiös mesd träningen.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!